نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خدمات اجتماعی را بدون پشتوانه ایمان از منظر قرآن کریم فاقد ارزش توصیف کرد و گفت: ایمان مؤمن اگر پشتوانه خدمات اجتماعی نباشد خدمات ارزنده او در نزد خدا بی‌ارزش است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در آیین بیان درس‌های قرآنی مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به روحیه مدیریت قرآنی در کشور و ترویج این روحیه گفت: یکی از شاخصه های مدیریت قرآنی با توجه به آیات قرآن کریم این است که در جامعه اسلامی نباید میان دنیا طلبان و مجاهدان برابری وجود داشته باشد و به همین علت رهبر معظم انقلاب روحیه جوانان مجاهد را بر راه طلبان ترجیح داده و همواره به دنبال ترویج رویحه جهادگری در کشور هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب روحیه جهادی را علت ناامیدی دشمنان از انقلبا اسلامی عنوان کرده و  می فرمایند که دشمن به دنبال لاابالی کردن جوانان است زیرا آنچه دشمنان را زا چنگ اندازی به منابع کشور ناایمد می کند ترویج و گشرتش روحیه جهادی و مجاهدانه در میان نسل جوان است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به این‌که قرآن کریم دستور داده است جامعه اسلامی توبه‌کنندگان را با آغوش باز پذیرا باشد، تصریح کرد: امام صادق(ع) در این زمینه می فرمایند« دوستداران توبه‌کنندگان از امت اسلام هستند».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم خدمات اجتماعی را بدون پشتوانه ایمان از منظر قرآن کریم فاقد ارزش توصیف کرد و گفت: ایمان مؤمن اگر پشتوانه خدمات اجتماعی نباشد خدمات ارزنده او در نزد خدا بی‌ارزش است.

وی با بیان اینکه مردم باید در جامعه اسلامی تنها برای کسب رضایت خداوند تلاش کنند، یادآور شد: در جامعه اسلامی تمایم کارها برای اینکه ارزشمند بوده و یک کار مجاهدانه محسوب شود باید دارای پشتوانه ایماندی باشد زیرا آنچه یک عمل مادی را از یک عمل معنوی جدا می کند نیت خالص و ایمان به خدا است و اگر در جامعه ای امور تنها برای رضای خلق انجام شود این فعالیت نمی تواند ارزشمند باشد؛ زیرا معیار ارزشمندی کارهای اسلامی ایمان است و آنچه فصل الخطاب مؤمن از کافر است نیز همین ایمان خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۲