به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقاتهرانی شب گذشته در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به شادی اهل ایمان با پیروزی‌های اسلام به تبیین فرازهایی از آیات الهی پرداخت و با بیان این که انسان در خسران به سر می‌برد و هر نفس او گامی به‌سوی قبر است، اظهار داشت: انسان باید با تجلی ایمان و عمل صالح، حداکثر استفاده را از فرصت عمر داشته باشد.

 وی ایمان به خدا و روز قیامت را از متعلقات ایمان توصیف نمود و ابراز داشت: رفتار، گفتار و کردار انسانی که به خدا و قیامت باور دارد با کسی که ایمان ندارد، بسیار متفاوت است؛ ایمان لطفی الهی است که با عمل صالح انسان را در مسیر قرب الهی قرار می‌دهد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بر اهمیت مراقبت از رفتار، گفتار، چشم و گوش تصریح نمود و خاطرنشان کرد: تمام اعمال انسان می‌تواند بوی عبادت داشته باشد، همان‌طور که نگاه مهربانانه انسان به مادر و عالم، عبادت شمرده شده است.

 آقاتهرانی در تبیین ارتباط دل با عمل صالح، دل را محفل تجلی ایمان دانست و با بیان این که فراهم بودن بستر دل در گرو مراقبت از اعمال است، اظهار داشت: اهل ایمان یکدیگر را تواصی به حق و حق‌مداری و دفاع به حق می‌کنند؛ لذا شناخت حق مهم‌ترین پایه ایمان است.

 وی به برخی از ویژگی‌های انسان مؤمن اشاره و استقبال از سخن حق و توجه به نقد را یکی از مولفه‌های ایمان برشمرد و اذعان داشت: حجاب حکم خدا و از ضروریات دین است؛ اکنون که نیروی انتظامی در عمل به قانون با جدیت به موضوع حجاب و عفاف ورود نموده، باید مسئولین ساکت را دعوت به همراهی کنیم.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر مقابله با ظلم و جور و دفاع از حقانیت فرزندان فلسطینی و اعلان نفرت از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را از تجلی ایمان مؤمن توصیف نمود و ابراز داشت: در دنیا تنها کسانی مقابل مردانگی فرزندان سلحشور ایران در پاسخ به یاوه‌گویی رژیم غاصب صهیونیستی ایستادند که با حق و حقیقت الهی، دین اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام مشکل داشتند.

 آقاتهرانی جهاد تبیین را وظیفه‌ای همگانی برشمرد و با بیان این که باید در مقابل سخنان ناصواب فضای مجازی ایستاد، اذعان داشت: عملیات وعده صادق مانوری بزرگ برای بازشناسی نقاط ضعف و قوت دشمن بود که توسط جوانان ایران اسلامی طراحی شد.

 وی با بیان این که گفتمان انقلاب اسلامی مردانگی، قدرت و غیرت فرزندان اسلام را احیا نموده و پیروزی‌های پی‌درپی را نصیب جهان اسلام ساخته است، اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید؛ «إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ»؛ کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند، یکدیگر را به حق سفارش کرده و به شکیبایی و استقامت توصیه نموده‌اند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت دفاع از حق و دعوت به صبر و شکیبایی مقتدرانه را از ویژگی‌های انسان مؤمن دانست و ابراز داشت: اگر انسان یا جامعه‌ای بر مواضع حق محکم ایستادگی نموده، صبر پیشه کند، قطعاً یاری ذات اقدس الهی را درک خواهد کرد.

 وی با بیان این که دشمنان خدا از قدرت فرزندان مؤمن جهان اسلام در هراس و نگران هستند، خاطرنشان کرد: وقتی انسان در تاریخ اسلام سیر می‌کند، می‌بیند که نه‌تنها بهترین و استوارترین یاران پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله؛ بلکه برترین یاران امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، امام حسن مجتبی، اباعبدالله الحسین و دیگر اهل‌بیت علیهم‌السلام از فرزندان باایمان یمن بوده‌اند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بر اهمیت رعایت آداب اسلامی در همه احوال تأکید نمود و خاطرنشان کرد: تمام فرازهای زندگی مؤمن باید تجلی ایمان بوده، در همه حال با «وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» آداب اسلامی را رعایت و پایداری و مقاومتش استمرار داشته باشد.

 آقاتهرانی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به فرایند تصویب قانون عفاف و حجاب اظهار داشت: بحث قانون عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی تمام شده و برای بار سوم به شورای نگهبان ارسال شد تا در صورت تأیید، به‌صورت قانون ابلاغ گردد.