سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم از فعالیت ۱۰۷ مرکز ناباروری در سطح کشور یاد کرد و گفت: این دستاورد نشان از خود اتکایی نیروهای جوان و انقلابی جهاد دانشگاهی است؛ این دستاوردها با توجه به نیازهای مردم در استان‌های مختلف در عرصه‌های دیگر نیز دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمد حیدری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در راستای تحقق انقلاب فرهنگی برای ایجاد واسطه‌ای میان اقتصاد، تجارت و علم تشکیل شده است، اظهار کرد:‌ این مجموعه هر ساله دستاوردهای مطلوبی را در عرصه‌های مختلف به خود اختصاص می‌دهد به همین علت رهبر انقلاب اسلامی به عملکرد مطلوب جهاد دانشگاهی اشارات مستقیم داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی نسبت به جهاد دانشگاهی نگاهی ویژه دارند، اضافه کرد: نیروهای این مجموعه تا کنون با استفاده از رهنمودها و حمایت‌های ایشان به شیوه مطلوبی وظایف خود را دنبال کرده‌اند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های تحقیقات، پژوهش، آموزش و ساماندهی اشتغال فارغ‌التحصیلان بر عهده جهاد دانشگاهی گذاشته شده به همین علت جهاد دانشگاهی با مجموعه‌های مختلف استان ارتباط مطلوبی برقرار کرده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به عرصه‌های پزشکی سوق داده شده است، تصریح کرد: دانش فنی ناباروری در ایران وجود نداشت به همین علت مردم مجبور بودند با هزینه‌های سنگین به خارج کشور سفر کنند اما با فعالیت علمی جهاد دانشگاهی این مشکل رفع شده است.

حیدری از فعالیت ۱۰۷ مرکز ناباروری در سطح کشور یاد کرد و گفت: این دستاورد نشان از خود اتکایی نیروهای جوان و انقلابی جهاد دانشگاهی است؛ این دستاوردها با توجه به نیازهای مردم در استان‌های مختلف در عرصه‌های دیگر نیز دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات گسترده‌ای در مورد گیاهان دارویی توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، اظهار کرد: هیچ گیاه دارویی نمانده که خواص آن را شناسایی نکرده باشیم؛ الکتروفیلترهایی را تولید کرده که اکنون در حال صادر شدن به کشورهای مختلف است.

حیدری با تاکید بر اینکه استان قم پایتخت فرهنگی جهان شیعه است، عنوان کرد: اگر فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی را با نگاه فرهنگی دنبال کنیم می‌توانیم به تربیت نیروهای متخصص فرهنگی و طرح‌های جدید در راستای اجرای آموزه‌های فرهنگی اسلام برسیم.

انتهای پیام/۱۱۵