امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال اسارت علمی نیروهای انقلابی هستند، مطرح کرد: نیروهای انقلابی در حال وارد شدن به خطوط ممنوعه دشمن در حوزه‌های مختلف پژوهش و دانش هستند و به زودی به فتوحات مشخصی می‌رسند به همین علت دشمنان هراسان شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با محمد حیدری سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مطلوبی است که نباید نسبت به آن غافل نباشیم، اظهار کرد: امیدواریم برترین طرح‌ها و برنامه‌ها برای زندگی فردی و اجتماعی خود را در این ماه مبارک دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارهای ارزشمندی در مجموعه جهاد دانشگاهی انجام شده است، اضافه کرد: یکی از آرزوهای دست‌نیافتنی مردم موضوع رفع مشکل ناباروری بود اما اکنون به لطف جهاد دانشگاهی مسیری باز شده تا با استفاده از راهکارهای مشروع نیاز طبیعی افراد را رفع کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: افرادی که با نیت خالص برای رضای خداوند متعال کار کنند جهادگرانی هستند که خداوند متعال راه‌ها را به آنها نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس جهاد استوار شده است، گفت: مردم در قیام خود جهادگرانه وارد شده و با جان، مال و آبرو خود برای رسیدن به پیروزی تلاش کرده‌اند به همین علت خداوند درب‌های نعمت را روی ملت باز کرده است.

آیت‌الله سعیدی از تاکید رهبر انقلاب اسلامی نسبت به داشتن روحیه جهادی یاد کرد و گفت: ایشان بارها از مدیریت جهادی تقدیر کردند چرا که مدیریت جهادی کشور را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد؛ پیشرفت‌های کنونی در عرصه‌های مختلف علمی نشان می‌دهد که به لطف خداوند متعال افراد بسیاری به دغدغه‌های رهبری توجه دارند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در عرصه اجرا، پژوهش و تحقیق باید دغدغه‌مندانی را داشته باشند که آنها فرمایشات رهبری را پیگیری کنند؛ گاهی اوقات مدیرانی سر کار می‌آمدند که فرمایشات رهبری را درک می‌کردند به همین علت رشد علمی کشور بسیار شگفت‌انیز بود اما در مورد برخی دیگر، انسان نمی‌داند که آنها درک نمی‌کنند و اهمیت نمی‌دهند.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: افرادی در بیرون مرزها می‌دانند که اگر جهادگران ایرانی به برخی عرصه‌ها وارد شوند دیگر به خارجی‌ها کاری ندارند و دلبستگی و وابستگی علمی معنایی نخواهد داشت.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال اسارت علمی نیروهای انقلابی هستند، مطرح کرد: نیروهای انقلابی در حال وارد شدن به خطوط ممنوعه دشمن در حوزه‌های مختلف پژوهش و دانش هستند و به زودی به فتوحات مشخصی می‌رسند به همین علت دشمنان هراسان شده‌اند.

وی با بیان اینکه دلبستگی به دشمن برای آخرت افراد هیچ ثمره‌ای ندارد، اظهار کرد: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی عمل کردیم و به پیروزی رسیدیم در شرایط کنونی نیز آن روحیه را دنبال می‌کنیم تا دشمنان به هر میزانی که توطئه می‌کنند نتوانند به نتیجه برسند.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: افرادی که درک نمی‌کنند را باید واردار به درک کنیم و باید به میزانی قوی باشیم تا سنگ‌های سنگ‌اندازان تاثیرگذار نباشد و در عرصه‌های مختلف بتوانیم به شگفتی برسیم.

وی با اشاره به اینکه زندگی مردم جامعه اسلامی باید اصیل، درون‌زا و دانش‌بنیان باشد، مطرح کرد: در عرصه‌های مختلف به دانش و تجربه کشورهای مختلف توجه داریم اما محوریت را ظرفیت‌های داخلی قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/۱۱۵