به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دومین نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و جمعی از مسئولان استانی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت الله سید محمد سعیدی در این نشست هماهنگی میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج را عامل برگزاری برنامه‌های فرهنگی مطلوب در مساجد دانست و اضافه کرد: مساجدی که کانون‌های فعالی دارند توانسته‌اند به خوبی قشر جوان و نوجوان را به سمت خود جذب کرده‌ و با ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب در ارتقاءمعنوی جوانان موفق باشند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا موجب کم‌رونق شدن و عقب ماندگی کانون‌های فرهنگی مساجد شد، گفت: باید راهکارهای مطلوب برنامه‌ریزی و حمایت‌های لازم انجام شود تا رونق کانون‌ها افزایش یابد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سعید روحانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم گفت: کانون‌های فرهنگی ظرفیت‌های بالایی که دارند و می‌توانند خدمات فرهنگی بسیاری را به دستگاه‌های اجرائی استان ارائه کنند.

روحانی افزود: کانون‌های ثبت شده در استان قم ۴۲۴ کانون ویژه برادران و ۲۲۰ کانون ویژه خواهران و همچنین ۶۶ کانون روستایی هستند که در مجموع ۵۳ هزار و ۹۴۷ نفر در این کانون‌ها عضویت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم درخصوص سطح تحصیلی مسئولان کانون‌های مساجد استان گفت: ۱۴۶ نفر از مدیران مدرک دکتری و دانشگاهی و ۱۶۷ نفر مدرک حوزوی و ۹۳ نفر دیپلمه هستند.

در ادامه تعدادی از حاضرین به بیان پیشنهادات خود در خصوص ارتقاء و پیشرفت جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پرداختند.