استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در دوران حیات خود همواره به وحی و کتاب الله پایبند بود و رفتار ایشان مطابق کتاب خدا و کلام وحی بود، گفت: راهکار رهایی مسلمان از مشکلات کنونی در مطابقت رفتار با کتاب خدا و سنت رسول الله است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم انصاری، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با بیان اینکه یکی شاخصه های اخلاقی حضرت رسول(ص) مطابقت رفتار ایشان با کلام الله مجید و وحی الهی بود، گفت: حضرت رسول(ص) هرگز حتی به اندازه یک ذره از عمل به کتاب خدا و وحی الهی منحرف نشدند.

وی افزود: حضرت رسول(ص) همواره در دوران زندگی پر برکت خود به مسلمان توصیه می کردند که عامل به وحی و کتاب الهی باشند همانطور که خود ایشان به این شکل عمل می کردند و می فرمودند که هرکس از این دو مسیر فاصله بگیرد به یقین هلاک و نابود خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) برای اینکه مردم پس از ایشان دچار خطر انحراف و گمراهی نشوند ثقلین را به یادگار گذاشتند و فرمودند که هرکس به ثقلین عمل نکند به طور یقین گمراه خواهد شد.

وی افزود: اما مسلمان پس از رسول خدا(ص) ثقلین را کنار گذاشتند و همی موضوع موجب شد که در مدت زمانی اندک مسلمانان به جای ترویج اسلام، عمل به دین الهی و مبارزه با مشرکان با یکدیگر قتال کرده و امروز هم در جهان اسلام شاهد تبعات دوری و عمل نکردن به ثقلین هستیم.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه ریشه کشتار مسلمانان در خاورمیانه را باید در عمل نکردن به ثقلین جست و جو کرد، گفت: هدف از بعثت حضرت رسول(ص) کامل کردن مکارم اخلاق بود اما امتی که باید در عمل به مکارم اخلاق اسوه باشد به دلیل عدم مطابقت رفتار خود با کتاب و سنت رسول (ص) دچار انحراف شده است.

خانم انصاری با اشاره به اینکه عمل به کتاب خدا و سنت رسول الله(ص) راهگشای امروز مسلمانان در عرصه جهانی است، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام کمر به نابودی اسلام بسته اند و اگر اتحاد نباشد از جهان اسلام چیزی به جز یک نام باقی نخواهد ماند.

وی با تأکید براینکه الگوی مسلمان رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) ایشان هستند، گفت: عمل به سیره این بزرگواران همان مکارم اخلاق است و حسن خلق و مکارم اخلاق مانند آفتابی است که گناهان را ذوب کرده و آن را از بین می برد و در جامعه ای که گناه ریشه کن شود به یقین وحدت و تألیف قلوب حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۲