استاد مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه قرآن بیمه دل ها و زندگی است، گفت: قرآن باغی است بهشتی در روی زمین و اگر نمی خواهیم که هوای مسموم طمع ها و خناس ها ریه های روح ما را آلوده کند باید با حضور در این باغ خود را از آلودگی گناه و هوس در امان نگه داریم.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، ماه رمضان، ربیع القرآن، ماه پاکی قلب های زنگار گرفته و عروج به عرش ملکوتی خداوند است. ماهی که در قرآن همان گونه که بر قلب رسول(ص) نازل شد بر قلب بنده مؤمن خدا نیز نازل می شود.

رمضان ماهی است و چشمه ای که در آن می توان دل را صفا داد و جان را روحی تازه بخشید. ماهی که می توان در آن پرنده قفسی روح را از قفس تن آزاد کرده و گذاشت در هوای دل انگیز بهاری قرآنی هوایی بخورد تا دوباره توان هبوط و جان بخشی به قفس خاکی خود را داشته باشد.

رمضان بهانه ای است برای توجه به قرآن و قرآن دوستان، به کسانی که تمام زندگی خود را وقف قرآن کرده اند و قرآن نیز تمام زندگی خود را وقف آنها نکرده است. حیف است که در ماه ربیع القرآن از خادمان عرصه قرآنی غافل بمانی و دق البابی بر خانه خادمان قرآن نکرده باشی

به همین دلیل رفتم تا در حوض کوثری که خادمان قرآن از آن سیراب می شوند، سیراب شوم و تورقی از انس ایشان با قرآن، این نوبهار دلها داشته باشم.

به سراغ خانم اعظم السادات بنی فاطمی، قاری قرآن آیین ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، ویژه بانوان رفتم و تورقی بر زندگی قرآنی ایشان داشتم ؛ در ابتدا از ایشان پرسیدم که چه زمانی بر درب خانه قرآن رفتید و این نوبهار دل انگیز را از گوشه طاقچه به متن زندگی خود آوردید .

قرآن آموزی من عمری به سن انقلاب دارد

او در پاسخ من گفت که قرآن آموزی عمری به سن انقلاب دارد و در بحبوبه انقلاب بود که پدرم قلب مرا به نور قرآن روشن کرد و بهترین یاور و دوست را برای رهایی از حکومت ظلمانی طاغوت به من معرفی کرد.

خانم بنی فاطمی می گوید پس از اینکه پدرم دست مرا در دست قرآن گذشته دیگر راهیپمایی برای من راهپیمایی نبود بلکه عرصه ای بود برای تلاوت قرآن و شعارهای راهپیمایی مانند آیه قرآن بودند که من با صوت جلی فریاد می زدم.

وی افزود: طلوع خورشید انقلاب مرا از یاد قرآن غافل نکرد و من با تمام وجود در تمامی دوران های دبستان، راهنمایی و دبیرستان در صراط مستقیم قرآن گام برداشت و هیچ چیز نتوانست مرا از این صراط مستقیم دور می کند.

استاد دوره های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه عضویت در سازمان تبلیغات بهانه ای شد که نه تنها خود در مسیر قرآن گام بردارم بلکه دیگران را هم به این باغ بهشتی دعوت کنم، گفت: حضور در کلاس های قرآنی سازمان تبلیغات و گذراندن دوره های صوت و لحن و تجوید بهانه ای شد تا بتوانم درب باغ همیشه سبز  بهشتی قرآن را برای دیگران نیز بگشایم و به این ترتیب به سراغ کودکان و دانش آموزان رفتم و شدم معلم قرآن یا نه بهتر است بگویم شدم خادم القرآن.

خانم بنی فاطمی تصریح کرد: دیری نپایید که آشنایی با اساتیدی مانند آقای علیزاده مرا به عرصه داوری قرآن دعوت کرد و شدم داور مسابقات قرآن ابتدایی و از آن پس بود که برای همیشه تدریس قرآن حرفه من شد و من افتخار پیدا کردم که در حرم بانوی کریمه خادم القرآن باشم.

قرآن زندگی ام را بیمه کرد/ خانواده قرآنی مهم ترین نصیب من از قرآن است

وی افزود: ازدواج نیز نتوانست مرا از قرآن دور کند و انس من با قرآن و تلاوت آیات قرآن در خانه نیز فرزندان و همسرم را نیز قرآنی کرد و امروز فرزندان من مشغول فعالیت های قرآنی بوده و در عرصه تلاوت، تواشیح و انس با قرآن پیش گام هستند و باید بگوییم که من هرگاه از خانه خارج می شوم، به برکت انس قرآن دلم نسبت به فرزندان و عاقبت به خیری آنها آرام است و به عبارت دیگر قرآن زندگی من و فرزندانم را بیمه کرده است.

خام بنی فاطمی با بیان اینکه خانواده ها و به خصوص والدین باید فرزندان خود را با قرآن و معارف عمیق آن آشنا کنند و این واجب الهی بر ایشان است، یادآور شد: قرآن باغی است بهشتی در روی زمین و اگر نمی خواهیم که هوای مسموم طمع ها و خناس ها ریه های روح ما را آلوده کند باید با حضور در این باغ خود را از آلودگی گناه و هوس در امان نگه داریم.

انتهای پیام/۱۱۲