مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور پر شور آحاد مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم نخستین شب قدر امسال در نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۲۲ شب سه‌شنبه با اقامه نماز جماعت، بیان احکام، قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی، محفل قرآن کریم و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حسن شالبافان آغاز شد و با سخنرانی و احیاء حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه به پایان رسید.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در پایان این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه شب‌های قدر فرصتی برای آمرزش گناهان است، عنوان کرد: اگر به دنبال تقریب الی‌الله هستیم باید از میراث باقیمانده از پیامبر اسلام(ص) استفاده کنیم؛ راهکار از بین بردن حجاب‌ها و فاصله‌های ظلمانی میان خداوند و مومنان توسل به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت‌الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه درشب‌های قدر باید همگان را یاد کنیم، گفت: در روایات مختلف بخل در دعا مورد نقد قرار گرفته است چرا که دعاهای دسته جمعی تاثیر بیشتری دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است، برادران برای شرکت در این مراسم معنوی در شبستان امام خمینی(ره)، صحن صاحب‌الزمان(عج)، صحن شرقی، رواق‌های بالاسر، شهید مطهری و طباطبایی و خواهران نیز در قسمت جنوبی صحن امام رضا علیه‌السلام، شبستان نجمه خاتون(س)، بالکن های شبستان امام خمینی(ره)، مسجد اعظم و رواق خواهران حضور داشتند.

همچنین، صحن حضرت جوادالائمه علیه‌السلام، میدان آستانه، صحن جامع فاطمی و میدان بزرگ امام خمینی(ره) نیز میزبان خانواده‌ها بوده است.
بر اساس این گزارش، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز از جمله شخصیت‌هایی بودند که در مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها حضور یافتند.

انتهای پیام/۱۱۵