استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه کمال اسلام در اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، گفت: امامت عصاره و جانمایه نبوت است بنابراین اعتقاد به نبوت با اعتقاد به ولایت کامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم حیدری مجد، امروز در رواق حضرت خدیجه(س) با اشاره به اینکه امام علی(ع) را باید از نگاه آیات و روایات و حضرت زهرا(س) شناخت، گفت: فضایل امام علی(ع) به حدی زیاد است که اگر اعمال تمام عالم با هم جمع شود به پای حسنات و مجاهدت های امام علی(ع) در راه نشر اسلام نمی رسد.

وی با اشاره به طمع ورزی منحرفان از غدیر تصریح کرد: این گروه چون تحمل عدالت امام علی(ع) را نداشتند از غدیر منحرف شده و اداره امت اسلامی را که خدا به امام داده بود از امام سلب کرده و سلیقه شخصی را در اداره حکومت اسلامی دخیل کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در عصری که تمام مردم امام علی(ع) را تنها گذاشتند، یک تنه و با وجود داشتن فرزندان کوچک و عذر بارداری میدان را خالی نکرده و یک تنه به عنوان شیعه حضرت و مسلمان واقعی در برابر مخالفان ایستادند و تا زنده بودند نگذاشتند کسی از مولایشان بیعت بگیرد.

خانم حیدری مجد با تأکید بر اینکه اعمال را با امیر المؤمنین(ع) در قیامت مورد سنجش قرار خواهند داد، تصریح کرد: معیار علی(ع) است و هر کس که به این معیار نرسد نمی تواند اظهار مسلمانی کند.

وی افزود: امام علی (ع) اسوه عملی اجرای حق در زمین است و عده یا حتی امروز با خواندن سیره ایشان بیان می کنند که اگر امام علی(ع) می خواست می توانست دشمنان خود را نابود کند، گفت: ولایت و ولایتمداری امتحان امت اسلامی است و خداوند مقدر کرده بود که آخرین امتحان مردم به وسیله ولایت باشد تا سره از ناسره جدا شود.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مردم زمان حضرت تاب و توان تحمل عدالتشان را نداشتن و با کارشکنی امام را تنها گذاشتند غافل از اینکه بزرگترین امتحان امت رسول الله(ص) در نبود ایشان ولایت و امامت بود، همان امتحاین که به واسطه آن اسلام کامل می شود و باید دقت کرد که کسی که ولایت را نپذیرفته اسلامش کامل نیست چراکه عصاره نبوت در امامت خلاص می شود و بس و در عصر نبود رسول الله(ص) راه نجات امت از فتنه های خوفناک ولایتمداری و پذیرش ولایت ائمه(ع) است.

خانم حیدری مجد تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در این امتحان موفق شدند و به شهادت رسیدند و شهادت حضرت زهرا(س) نیز امتحان امامت بود اما امام علی(ع) به عنوان ولی خدا بعد از حضرت زهرا(س) خرا در چشم و استخوان در گلو صبر کنند تا مجاهدت و جانبازی ایشان بی نتیجه نماند.

وی یادآور شد: اگر از اهل سنت در خصوص حضرت زهرا(س) بپرسیم این بانو را به عنوان سیده زنان عالم قبول دارند پس تبعیت زا راه این بانو به عنوان سیده زنان عالم بر تمایم مسلمانان واجب بوده و باید دقت کرد مهم ترین درس حضرت زهرا(س) برای مسلمانان ایستادیگ پای حریم ولایت و پذیرش ولایت ائمه معصومه(ع) است.

وی یادآور شد: همانطور که بیان شدکمال اسلام در اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین(ع) است؛ زیرا امامت عصاره و جانمایه نبوت است بنابراین اعتقاد به نبوت با اعتقاد به ولایت کامل می شود.

انتهای پیام/۱۱۲