امام جمعه قم با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ از نمونه‌های هجوم فرهنگ غربی است، گفت: دشمن برای تهاجم در حوزه فرهنگی از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرده و به میدان آمده است به همین علت نظام اسلامی نیز باید با تکیه بر داشته‌های خود مقابل این تهاجم ایستادگی کند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تاکید بر اینکه اسلام به صورت جدی و به دور از ملاحظات تخلفات می‌کند، بیان کرد: در جامعه اسلامی خویشاوند سالاری هیچ جایگاهی ندارد به همین علت باید در رفتارها و عملکردها خود دقت بیشتری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه برخی با رسیدن به جایگاهی وعده‌های خود را فراموش می‌کنند، اضافه کرد: صداقت، قانون‌مداری و انتقادپذیری از جمله اصول حاکم بر حکومت امام علی علیه‌السلام بود؛ ایشان علاوه بر اینکه بر اساس حزب و جریان افراد را در حاکمیت به کار نمی‌گرفتند، از منتقدان خود نیز استقبال می‌کردند.
امام جمعه قم از حضرت علی علیه‌السلام به عنوان اسوه عدالت و قاطعیت نام برد و خاطرنشان کرد: ریاست‌طلبان و خویشاوند سالاران باید ایشان را الگو قرار دهند نه اینکه با انواع دسیسه‌ها و استفاده ابزاری از جاهلان به کارهای نادرست اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: امسال کمیته امداد در ماه مبارک رمضان طرح‌های اکرام را در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم با این طرح‌ها حمایت‌های لازم از نیازمندان روزه‌دار انجام شود.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم هر ساله در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیری دارند، تصریح کرد: امسال نیز همانند سال گذشته ملت با حضور خود در این راهپیمایی زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی و دلگردمی مردم مظلوم فلسطین خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با دانشجویان از واژه آتش به اختیار استفاده کرده‌اند، عنوان کرد: اگر اصالت انقلاب اسلامی دچار تهدید شود از اسلام چیزی جز پوستی نمی‌ماند به همین علت رهبری همیشه نسبت به هویت انقلاب اسلامی حساس بوده‌اند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از تلاش دشمنان در جنگ نرم یاد کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در جنگ نرم از اصطلاحات جنگ سخت استفاده می‌کنند چرا که می‌خواهند به مسؤولان و مردم یادآور شوند جنگ نرم ادامه دارد.
وی با اشاره به نفوذ برخی از تروریست‌های تکفیری به داخل کشور اظهار کرد: هر چند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از هوشیاری لازم برای مقابله با این عناصر برخوردار هستند اما دشمنان از نقشه‌های شوم خود دست نمی‌کشند.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ از نمونه‌های هجوم فرهنگ غربی است، مطرح کرد: دشمن برای تهاجم در حوزه فرهنگی از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرده و به میدان آمده است به همین علت نظام اسلامی نیز باید با تکیه بر داشته‌های خود مقابل این تهاجم ایستادگی کند.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ اصیل خود نیازی به نسخه پیچی یونسکو و مانند آن ندارد، تصریح کرد: بر اساس حکم امر به معروف و نهی از منکر و نظارت عمومی در شرایط کنونی همه موظف هستند از اجرای نفوذ فرهنگی دشمنان جلوگیری کنند؛ ماهیت ایران اسلامی با ماهیت کشورهای غربی در تعارض است.
نماینده ولی فقیه در استان قم از اهتمام رهبر انقلاب اسلامی نسبت به جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰ یاد کرد و گفت: بر اساس مصوبه برنامه ششم امضای هر سندی که با اسناد بالادستی مغایرت داشته باشد ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه آمریکا در مذاکرات هم خوی استکباری را فراموش نمی‌کند، مطرح کرد: اصطلاح مذاکره برد برد با فرهنگ آمریکایی‌ها هم‌خوانی ندارد چرا که آمریکا با اسلام مشکل دارد و ایران با سلاح ایمان و اقتدار مقابل آمریکا ایستاده است؛ آمریکا باید بداند ملت ایران با دست‌های خالی رژیم پهلوی را سرنگون کرد و در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رسید و اکنون نیز ترسی از استکبار ندارد.
آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه نیروهای نظامی و مردمی کشورهای سوریه و عراق از مشاور و ظرفیت نیروهای ایران به ویژه افرادی همانند سردار قاسم سلیمانی در برخورد با متجاوزین استفاده کرده‌اند، اضافه کرد: داعش آخرین‌های نفس‌های خود را می‌کشد و به امید نصرت الهی عناصر آن پاکسازی می‌شود.
انتهای پیام/۱۱۵