مسئول گروه همخوانی و مدیحه سرایی جامع الکلمه گفت: مراسم همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی با حضور ۳۰۰ دانش آموز قمی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

سید عبد الحمید رضوی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: گروه همخوانی و مدیحه سرایی جامع الکلمه بزرگترین گروه همخوانی قرآن کریم در جهان اسلام است و در روز چهارشنبه  ۹۶/۳/۳۱ همزمان با ۲۶ رضمان در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به اجرای برنامه می پردازد.

مسئول گروه همخوانی و مدیحه سرایی جامع الکلمه افزود: در ابتدای کار حدود ۵۰۰ نفر از نونهالان و نوجوانان در حال آموزش بودند و در نهایت با توجه به احراز شرایط خاص، ۳۰۰ نفر برای اجرای این مراسم همخوانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها انتخاب شدند.

وی خاطر نشان کرد: این گروه از ۵ مسجد سطح شهر اعم از مسجد المصطفی(ص) محله یزدانشهر، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام خیابان امام خمینی(ره)، مسجد حضرت ابوطالب(ع) محله عشقعلی، مسجد جناب اباذر محله آذر و مسجد حضرت ابولفضل(ع) بلوار فردوسی، انتخاب شده اند و تمامی این مساجد به صورت زنجیره وار با همدیگر مرتبط بوده و به صورت مستمر با همدیگر همکاری دارند.

رضوی در ادامه افزود: این گروه توسط مربیان قرآنی آموزش دیده اند و از همان ابتدا هم نیت این بود که این برنامه در راستای پاسداشت مقام رفیع شهدای مدافع حرم به این شهیدان عزیز اهدا شود چرا که در حال حاظر با توجه به شرایط به وجود آمده همه ما فعالان قرآنی و مردم مملکت، امنیت خود را مدیون این شهیدان هستیم.

وی با اشاره به محتوای این مراسم افزود: مراسم همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی از دو بخش همخوانی قرآن به مدت ۴ دقیقه با قرائت سوره های قلم و کوثر به روش تحقیق و مدیحه سرایی در مدح کریمه اهل بیت(ع) به مدت ۳ دقیقه می باشد که در مجموع مدت اجرای برنامه ۷ دقیقه می باشد که از ساعت ۱۷:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

مسئول گروه جامع الکلمه اظهار داشت: این برنامه از شبکه دو سیما، شبکه استانی نور و شبکه امید پخش خواهد شد و این گروه برای سومین بار متوالی است که در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برنامه اجرا می کند.

انتهای پیام /۱۱۰