استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه انسان در برابر مصایب و ابتلا به بیماری توصیه به صبوری شده است، گفت: غفران گناهان از برکات آزمایش ها و مصایب وارده بر انسان است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زنجانی امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با بیان اینکه خداوند در ابتلاها و مصیبت ها برای انسان فرصت های زیادی قرار داده است، گفت: مؤمن به بلا به چشم فرصت نگریسته و همواره همانطور که در خوشی شکرگزار نعمات الهی است در بلا و مصیبت نیز به همین شکل است.

وی افزود: انسان در مصیبت ها می تواند راهکار برون رفت از مشکل را پیدا کرده و زمانی که راهکار برون رفت را پیدا کرد و از خداوند سپاسگزار باشد، این مصیبت برای او به فرصتی برای پیشرفت تبدیل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: دومین حکمتی که در مصایب نهفته است این است که گذر مصایب بر انسان زمینه بخشش و غفران گناهان او را فراهم می کند همانطور که در آیه۳۰ و ۳۱ سوره شوری به آن اشاره شده و خداوند می فرماید« وَمَآ أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ وَمَآ أَنتُم بِمُعْجِزِينَ فِى الْأَرْضِ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِن ولی وَ لَا نَصِيرٍ» یعنی و آنچه از مصيبت به شما رسد پس به خاطر دست آورد خودتان است و او از بسيارى (گناهانتان) در مى‏گذردو شما نمى توانيد (خدا) را در زمين به عجز آوريد (و از سلطه او خارج شويد) و براى شما از غير خداوند هيچ سرپرست و ياورى نيست.

خانم زنجانی اظهار کرد: امام سجاد(ع) و حضر زینب(س) با وجود اینکه بدترین مصیبت در کربلا بر ایشان وارد شده بود از فرصت های پیش آمده در کوفه و شام برای بیدار کردن مردم و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) استفاده کردند که این موضوع نشان می دهد انسان باید از تمامی فرصت ها برای ترویج معارف دین الهی استفاده کند.

وی یادآور شد: بنده ای می تواند از آزمایش ها و مصایب سربلند خارج شود که اخلاص در راه خدا داشته باشد و تمامی وجود خود را برای کسب رضایت خدا در طبق اخلاص گذاشته و همانطور که در رفاه شکر گزار خداوند است در مصایب و سختی ها نیز شکرگزار خداوند باشد.

انتهای پیام/۱۱۲