سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه خطرناک ترین سم در عصر غیبت اختلاف علماست، گفت: اگر زندگی یک عالم با دین اختلاف داشته باشد موجب تحیر و تزلزل مردم می شود زیرا همه مردم با برهان و یقین دین خود را انتخاب نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام گنجی، سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه همه منتظران چه خواص و چه عموم مردم در عصر غیبت در معرض هجوم فتنه ها و خطرات مختلفی هستند که دین آنها را تهدید می کند، گفت: امام حسن عسگری(ع) به احمد اسحاق قمی در این زمینه می فرمایند« ای احمدبن اسحاق به خدا قسم فرزندم حضرت مهدی(عج) یک غیبت طولانی دارد، احدی از هلاکت دینی و معنوی در آن عصر و زمان نجات و رهایی نمی یابد».

وی افزود: امام علی(ع) نیز در یک روایت گوهربار به امام حسین(ع) می فرمایند« نهمین فرزندت از فرزندان شما ، قیام به حق و قیام به قسط خواهد فرمود، عالم را پر از عدل و داد خواهد کرد، حق به حق دارش خواهد رسید، احدی به احدی ظلم و جور نخواهد کرد و حتی در دنیای حیوانات نیز ظلم و جور نخواهد بود، زیرا امام زمان(عج) حکومت بر ظاهر ندارند بلکه حکومت بر باطن نیز دارند.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه تاکنون کسی نتوانسته قوانین واجب را حتی در جامعه اسلامی به درستی رعایت کنند، گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند که هر کس قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا بگذارد از عدالت ساقط شده و نمی توان پشت سر او نماز خواند زیرا واجب را رعایت نکرده است.

حجت الاسلام گنجی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر حتی مسؤولانی که خود واضع قانون هستند قانون را زیر پا می گذارند، افزود: زمانی که امام زمان(عج) ظهور می کنند قوانین به معنای واقعی کلمه اجرا شده و هیچ کس حتی مسؤولان راهی برای فرار از این قوانین ندارند و همانطور که بیان شد حتی در عالم حیوانات عدالت به معنای واقعی کلمه محقق می شود.

وی افزود: برای رهایی از هلاکت فتنه های آخر الزمان باید خود را به کتاب خدا، روایات و آیات عرضه کرده و از علما کمک بگیریم؛ زیرا گاهی انسان در هلاکت به سر می برد ولی خود آگاه نیست.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید براینکه نپرداختن خمس مانند خوردن گوشت اهل بیت(ع) بوده و بر شیعیان حرام است، تصریح کرد: بسیاری از مردم با وجود این احادیث بازهم به راحتی خمس مال را خود را نپرداخته نکرده و حق اهل بیت(ع) را که خوردن آن حرام است را می خورند.

حجت الاسلام گنجی اظهار کرد: امام علی(ع) می فرمایند« ظهور رخ می دهد و عالم پر از عدل و داد خواهد شد بعد از غایب شدن حضرت و درد تحیر و سرگردانی مردم، همه مردم با دین خود وداع کرده و هیچ کس بر دین خود نمی ماند».

وی یکی از سموم خطرناک را برای جامعه اسلامی در عصر غیبت اختلاف میان علما عنوان کرد، گفت: عصر غیبت، عصر تحیر و سرگردانی مردم است و اگر در این زمان علما نیز اختلاف داشته باشند به یقین مردم گیج خواهد شد و به همین دلیل بیان شده است که روزی آیت الله مصباح یزدی در نجف به دیدار آیت الله سیستانی می روند و آیت الله سیستانی به ایشان می فرمایند که من شنیده ام بعضی از علمای یکی از شهر ها در خانه های آنچنانی زندگی کرده و ماشین های آنچنانی سوار می شوند، سلام من را به آنها برسان و از طرف من به آنها بگو همه مردم با استدلال با برهان و یقین دین را انتخاب نکرده اند بلکه به واسطه باور به علما دین را انتخاب کرده اند بنابراین اگر به اعتماد مردم خیانت شود، دچار تزلزل می شوند» و بیان شده است که اگر یک عالم فساد شود همه عالم فساد می شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه زرق و برق دنیا جامعه ما را آلوده کرده و ما امروز در زمینه پولداری مسابقه می دهیم، ادامه داد: مسابقه در ثروت و تجملات به معنای دور شدن از دین است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: طبق روایت ها هرکس دین خود را به روایات و علمای دینی عرضه کند تا دچار هلاکت نشود دوست و حبیب اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام گنجی با اشاره  به اینکه عرضه دین به منابع و علما یعنی اینکه در دین خود ثابت قدم بوده و ثبات قدم داشته باشیم، یادآور شد: اما حسن عسگری(ع) در کنار ثبات قدم در دین، دعای برای فرج را از دیگر راهکارهای رهایی مؤمنان از هلاکت و فتنه های آخر الزمان عنوان می کنند.