استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه اهمیت نماز صبح بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: اهل بیت و ائمه معصوم(ع) در کلام خود از نماز صبح به عنوان « قرآن فجر » یاد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم وفادار  در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها، با بیان اینکه اهل بیت(ع) در کلام خود از نماز صبح به عنوان قرآن فجر یاد می کنند، گفت: علت این موضوع این است که فرشتگان شب و روز بر نماز صبح نظاره دارند و همین نظاره آنها موجب اهمیت فراوان نماز صبح شده است.

وی افزود: در روایت های تأکید زیادی بر اقامه نماز صبح به جماعت شده است و حضرت رسول(ص) در یک روایت نورانی می فرمایند« به راستي که هيچ نمازي بر منافقان از نماز صبح و نماز عشا، دشوارتر نخواهد بود».

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به روایت دیگری از امام صادق(ع) مبنی بر اقامه نماز و اهمیت اقامه این نماز به جماعت ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند« هر کسي نماز صبح و عشا را با جماعت به جا آورد، در تحت نگهباني و ذمه خدا قرار مي گيرد و هر کس به او ستم کند، گويا خدا را ستم کرده است و هر کسي او را تحقير کند، همانا خدا را تحقير کرده است».

 وفادار با اشاره به احکام نماز گفت: گفت: انسان زمانی می تواند نماز بخواند که یقین حاصل کرده باشد به وقت نماز داخل شده باشد و یا اینکه دو نفر فرد عادل و مطمئن شهادت دهندکه به وقت نماز داخل شده ایم و با توجه به رفتار و اقتدا به آنها متوجه وقت نماز شویم.

وی با بیان اینکه یک ششم آیات قرآن کریم به اقامه نماز اختصاص دارد، تصریح کرد: متأسفانه عده ای تصور می کنند که نماز حق الله است و خدا به راحتی از آن می گذرد در حالی که باید دقت کرد که سبک شمردن نماز نشانه ضعف ایمان است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براینکه نماز مانند دژ و حصاری محکم است که از انسان در مقابل وسوسه های شیطان و سوء رفتار محافظت می کند، اظهار کرد: انس با نمازT  پل ارتباطی انسان با خداوند است و اگر انسان این پل را برای خود حفظ کند به یقین در صراط مستقیم قرار خواهد گرفت و همین نماز زمینه ساز هدایت او خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۲