استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که حضرت آیت‌الله بهاءالدینی به موضوع دعا برای فرج امام عصر در سبک زندگی تأکید فراوان داشته‌اند، عنوان داشت: از حضرت آیت‌الله بهاءالدینی نقل‌شده است که امام مهدی موعود(عج) به دعا برای فرج در قنوت نماز تصریح کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام جوادی در مراسم سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی سرگذشت عالمان دینی عصر معاصر پرداخت و اظهار داشت: یکی از عالمان برجسته عصر حاضر که تشرف به ساحت مقدس ولی‌عصر(عج) در کارنامه درخشان عرفانی او ثبت‌شده، حضرت آیت‌الله سید رضا بهاءالدینی است.

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که حضرت آیت‌الله بهاءالدینی به موضوع دعا برای فرج امام عصر در سبک زندگی تأکید فراوان داشته‌اند، عنوان داشت: از حضرت آیت‌الله بهاءالدینی نقل‌شده است که امام مهدی موعود(عج) به دعا برای فرج در قنوت نماز تصریح کرده اند.

وی ادامه داد: در سیره عالمانی بزرگ همچون آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی نقل‌شده است که ایشان هرگز دعا برای فرج را در قنوت نمازهای واجب و مستحبی خود ترک نکرده است.

حجت اسلام جوادی با بیان اینکه دعا کردن مؤمن باید همراه با اضطرار باشد، گفت: اضطرار در بیان مبانی دین مفهومی خاص است؛ بر این اساس مؤمن برای تحصیل چنین حالتی باید متمسک به تهذیب نفس باشد.

وی ادامه داد: حقیقت ذکر از منظر شرع مقدس اسلام تمسک عملی به توحید و اصول خاصه دین است؛ بر این اساس یکی دیگر از شاگردان آیت‌الله بهاءالدینی نقل کرده است که «‌مدتی بود آقا در قنوت نماز‌ها تغییر رویه داده و به‌جای دعاهای مرسوم، دعای فرج حضرت ولی‌عصر(عج)(اللهم کن لولیّک الحجة بن الحسن(ع)) را می‌خواندند. وقتی در فرصت مناسبی علت را از ایشان جویا شدیم، فرمودند ‌حضرت پیغام دادند در قنوت به من دعا کنید.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به سبک زندگی آیت‌الله بهاءالدینی اشاره کرد و اظهار داشت: در منابعی معتبر از شاگردان ایشان نقل‌شده است که «گاهی که با او از محلی عبور می‌کردیم، اگر مکانی مناسبی همچون سایه یک دیوار یافت می‌شد، می‌فرمود: همین‌جا قدری بنشینیم و استراحت کنیم. عرض می‌کردم آقا اینجا مناسب شأن شما نیست، مردم عادی در رفت و آمدند. می‌فرمود این حرف‌ها چیست همین‌جا خوب است. اگر ما بخواهیم این مسائل را مراعات کنیم و این‌گونه ملاحظات داشته باشیم، اگر چیزی هم داشته باشیم، از ما می‌گیرند.»

وی افزود: آیت‌الله بهاءالدینی تا آنجا به امام خمینی(ره) ارادت داشت که می‌فرمود «حاج‌آقا روح‌الله فقط به درد مرجعیت نمی‌خورد، بلکه به درد هر کاری می‌خورد … بعد از انبیاء و اولیاء، کره زمین شخصیتی مثل امام ندیده بود. این در حالی است که علاقه ایشان به حضرت امام تا جایی بود که وقتی در سال ۱۳۴۲، یکی از درس‌های سطح عالی ایشان با کلاس حضرت امام، همزمان شد، وی برای احترام و تقویت کلاس امام، درس خود را تعطیل کرد.

انتهای پیام//۱۱۲