دانشیار دانشگاه شهید بهشتی گفت: طب نوین به دنبال درمان ظاهر بیماری بوده و بیماری ها را به صورت ریشه ای درمان می کند در حالی که هدف طب اسلامی درمان ریشه ای بیماری ها براساس مزاج ها است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حسن اکبری در همایش طب و دین که در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله برگزار شد با اشاره به اینکه عقل سالم در بدن سالم است، گفت: هدف طب نوین درمان ظاهر بیماری بوده و بیماری ها را به صورت ریشه ای درمان می کند در حالی که هدف طب اسلامی درمان ریشه ای بیماری ها براساس مزاج ها است.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی با تأکید براینکه سلول درمانی، در درمان بیماری های نقشی بسیار مهم و مؤثر دارد، افزود: با اشاره به این که طب اسلامی بر خلاف طب نوین به حقیقت شفای بیمار می اندیشد، گفت: یک عنصر به اندازه سر سوزن برای شکل گیری حداقل به ۶ میلیون سلول نیاز دارد؛ بر این اساس مطالعه و پژوهش این نظام کوچک در پروسه درمان بیمار بسیار موثر است.

رییس بخش آسیب‌شناسی بیمارستان بقیه‌الله با بیان این که اگر انسان در سبد غذایی خود معیار مناسبی را رعایت نکند ساختمان سلول ها در پروسه های سوخت و ساز دچار اختلال خواهد شد، ابراز داشت: سلول وقتی عمل پمپاژ خود را به درستی انجام ندهد نمی تواند سدیم را از درون ساختمان خود خارج کرده و این امر باعث سرازیری آب به درون ساختمان سلول خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر آب به ساختمان سلول سرازیر شود موجب متورم شدن سلول و مقدمه اضافه وزنی خواهد شد که استعداد و حافظه را از انسان زایل می کند.

اکبری در ادامه با اشاره به درمان تورم سلول اظهار داشت: خوردن روزی ۳ عدد خرما زمینه بازگشت سلول به الگوی رفتاری فیزیکی طبیعی آن را فراهم کرده و سوخت و ساز سلول را تنظیم می کند؛ بنابراین مصرف ۳ عد خرما در یک روز خواهد توانست که مقدمه کاهش وزن و تقویت هوش و استعداد بیمار را فراهم آورد.

معاون اسبق سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان این که قرآن و عترت اساس تفکر طب اسلامی را شکل می دهد، گفت: بر مومن لازم است که الگوی مصرف مواد غذایی خود را بر مدار سبک معیار ثقلین تنظیم کند.

وی ادامه داد: طب اسلامی برای نوشیدن آب، قرار دادن آب را در کوزه و یا اضافه کردن مقداری گلاب به آب را مصلح آن توصیف کرده است که این اقدام می تواند به سلامت سلول های بدن کمک کند و به عبارت دیگر آب مضاف و نگه داری آب در کوزه در طب اسلامی و فقه از مصلحات آب است.

انتهای پیام/۱۱۲