دبیر همایش طب و دین گفت: دشمن با تغییر الگوی سبک زندگی و تغذیه اسلامی با بیمارهایی مانند سرطان و دیابت چندین برابر دوران دفاع مقدس  از ما قربانی گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام محمدعلی محمدی یکتا در همایش طب و دین که در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به این که علم طب غرب توان معالجه همه بیماری ها را ندارد و معتقد است که بیماری را نمی توان از ریشه درمان کرد، ابراز داشت: طب اسلامی با تکیه بر معارف ثقلین برای هیچ دردی نقطه پایان را ترسیم نمی کند و معتقد است هر دردی درمانی دارد.

دبیر همایش طب و دین با بیان اینکه وجود ۴۰۰ هزار بیمار سرطانی زنگ خطری برای عرصه سلامت کشور است و همه ساله نیز ۹۰ هزار نفر به تعداد بیماران سرطانی افزوده می شود، افزود» تا دوسال گذشته در ایران وجود داشته است، گفت: بر اساس اعلان مراجع دفاعی کشور ﺁﻣـــﺎﺭ ﮐــﻠﯽ ﺷــﻬﺪﺍﯼ ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ دویست و سیزده هزار و ۲۵۵ ﻧﻔــﺮ ﺑﻮﺩﻩ است و این موضوع نشان می دهد که دشمن با تغییر سبک زندگی مردم و الگوی تغذیه و دور شدن از ثقلین به مراتب تعداد افرادی بیشتر از کشور را از ما گرفته است.

کارشناس طب اسلامی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر آمار بیماران شرطانی و دیابتی به شدت رو به افزایش است، تصریح کرد: باید توجه داشت که علوم بشری نگاهی ثبات به حل این مسأله ندارد تا جایی که برای یک بیماری در دو دوره که اختلاف زمان کوتاهی دارند دو داروی مختلف را تجویز کرده است.

وی ادامه داد: وقتی علم غرب می خواهد داروی قبل را منسوخ کند اصولاً با علم و آگاهی قبلی از مضرات آن سخن می گوید در حالی که از ابتدا به این مضرات آشنا بوده و بیمار را در دوره اولیه دارو در جریان این مضرات قرار نمی دهد.

کارشناس طب اسلامی با اشاره به این که ۵ هزار پزشک رسمی کشور به جریان احیاء طب اسلامی پیوسته اند، گفت: این اطبا با تحقیقات خود در طب نوین و طب اسلامی تمام نسخه های شیمایی خود را کنار گذاشته و نسخه های شفای طب اسلامی را تجویز می کنند.

انتهای پیام/۱۱۲