تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اطلاع رسانی از مصارف مالیات و انتشار آن و تبلیغات و آگاه سازی جامعه نسبت به این امور می تواند زمینه های پرداخت به موقع مالیات را فراهم آورد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی، به مناسبت هفته مالیات که از ۱۶ تیرماه لغایت ۲۳ تیرماه  می باشد در دیدار مدیر کل و جمعی از معاونین اداره کل امور مالیاتی استان قم گفت: آزاد سازی موصل از درخشان ترین حرکات نظامی بود و توانست داعش را در منطقه با ذلت و خواری شکست دهد.

امام جمعه قم افزود: باند شیطانی داعش درس خوانده مکتب وهابیت و حمایت شده آمریکا و صهیونیست است و انسان هایی که از درگاه خداوند دور شوند همانند این داعشی ها به نکتب و خواری دچار خواهند شد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به وجود مالیات های اسلامی در دین اسلام خاطر نشان کرد: در دین اسلام مالیات های اسلامی از قبیل خمس وجود دارد که موارد مصرف و شرایط پرداخت آن نیز مشخص شده است و بر واجدین شرایط نیز واجب است پرداخت نمایند اما در کثیری از مواقع نیز وجوب و الزامی  بر پرداخت مال از سوی اشخاص وجود ندارد و مردم خودشان با جان و دل کمک های مالی انجام می دهند و در حد توان خودشان اقدام به پرداخت می کنند که برنامه شب ۲۱ رمضان و مشارکت مردم از این قبیل برنامه هاست.

وی اظهار داشت: زمانیکه مردم کمک مالی می کنند و به عینه مشاهده می کنند مالشان در چه مواردی مصرف شده است نسبت به گذشته مشتاق تر می شوند و کمک بیشتری می کنند و این مساله ای است که باید توجه جدی به آن شود.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به الزام پرداخت مالیات از سوی مودیان مالیاتی  گفت: کسانی که بر عهده آن ها مالیات است باید پرداخت کنند و تبیین چگونگی مصرف، موارد مصرف و تفکیک آن برای مودیان مالیاتی از سوی سازمان مالیاتی و دیگر دستگاه ها برای مردم و مالیات دهندگان امری بسیار مهم و کارگشا است که باید حتما انجام شود.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی از مصارف مالیات و انتشار آن و تبلیغات و آگاه سازی جامعه نسبت به این امور می تواند زمینه های پرداخت به موقع مالیات را فراهم آورد.

تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: مردم و مالیات دهندگان وقتی بدانند آنچه را که از مالشان داده اند در کجا به مصرف رسیده ، چه برکاتی برای شهر و کشورشان به دنبال داشته، چه مقدار باعث پیشرفت عمران و آبادانی شده و… نسبت به پرداخت مالیات مشتاق تر می شوند.

وی با تبیین آثار و برکات پرداخت مالیات برای مالیات دهندگان گفت: تبیین اینکه پرداخت مالیات به نفع خود مردم و مالیات دهندگان است و می تواند زمینه خودکفایی جامعه را بالا ببرد و باعث رشد و پیشرفت شهر و کشور می شود و درآمد خود مالیات دهندگان را افزایش می دهد از اموری است که باید به طور مستمر از سوی سازمان مالیاتی انجام شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات دارای وجوه مختلف است گفت: پرداخت مالیات هم وجهه شرعی دارد و هم وجهه عقلی و جهات معنوی و اخلاقی آن هم وجوه دیگر این مساله است که لازم است در این مسائل هم اطلاع رسانی درستی انجام شود و جهات شرعی، عقلی، معنوی و اخلاقی آن در جامعه روشن شود.

امام جمعه قم در پایان تاکید کرد: مردم آنچه را که دولت وعده داده با چشم خود ببینند، اعتمادشان به نظام و دولت بیشتر می شود و علاقه مند به خدمت به این نظام و کشور خواهند شد.

انتهای پیام /۱۱۰