مدیر کل امور مالیاتی استان قم گفت: هدف از اخذ مالیات مشارکت پرداخت کنندگان در امر سازندگی کشور، تامین بودجه های عمرانی استان می باشد و در این راستا حمایت از سرمایه در گردش صادر کنندگانی که ارز آوری داشته باشند با عدم اخذ مالیات و استرداد مالیات و عوارض گمرکی در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، به مناسبت هفته مالیات، سهراب امدادی فرد به همراه جمعی از معاونین اداره کل امور مالیاتی استان قم در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی گفت: رضایت مندی مودیان مالیاتی  و رعایت عدل و انصاف در اداره امور مالیاتی استان قم سرلوحه مدیران  و کارکنان است و در سال گذشته در استان قم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و رضایت مندی نسبی فراهم گشت.

مدیر کل امور مالیاتی استان قم افزود: همکاری بیش از ۳۰۰ نفر در اداره کل امور مالیاتی استان و اخذ رویکرد جدید در نحوه تعامل با مودیان مالیاتی و همچنین دقت فراوان باعث شد رضایت مندی شهروندان افزایش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار اخذ مالیات، رصد مشکلات واحد های تولیدی، مشکلات خاص مالیاتی نیز در حال انجام است و مسئله مالیات شرکت های تولیدی که مشکل تولید داشتند با تعامل و گفت و گو به خوبی حل و فصل می شود.

امدادی فرد با تبیین اینکه هدف این اداره فقط اخذ مالیات نیست گفت: در بحث حمایت از تولید و اشتغال نیز برنامه های ویژه ای امسال اجرا خواهد شد و واحد های تولیدی که به روند تولید و اشتغال کمک کنند از تسهیلات ویژه ای برخوردار خواهند شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان در ادامه خاطر نشان کرد: تلاش این مجموعه در راستای کاهش نارضایتی ها استوار است و حدود ۹۵ درصد کسانیکه مالیات پرداخت کرده اند با توافق صورت گرفته است و بخشودگی جرائم مالیاتی نیز به خصوص در بخش واحد های تولیدی به طور مستمر در حال اجراست.

وی افزود: پرداخت مالیات به صورت اقساط بلند مدت برای واحد های تولیدی، ارائه تسهیلات و معافیت های مالیاتی برای واحد هایی که اشتغال زایی دارند نیز از دیگر برنامه های این اداره است.

امدادی فرد با اشاره به اثار مثبت پرداخت مالیات اظهار داشت: هدف از اخذ مالیات مشارکت پرداخت کنندگان در امر سازندگی کشور، تامین بودجه های عمرانی استان می باشد و در این راستا حمایت از سرمایه در گردش صادر کنندگانی که ارز آوری داشته باشند با عدم اخذ مالیات و استرداد مالیات و عوارض گمرکی در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: مسیر پرونده های مالیاتی در شوراهای حل اختلاف هیئت های مالیاتی در حال کاهش است و زمانیکه مودیان مالیاتی با اطلاع رسانی دستگاه های ذی ربط مطلع شوند که این مالیات ها در چه مواردی مصزف می شود مشتاق پرداخت خواهند شد.

انتهای پیام /۱۱۰