رئیس خانه کتاب ایران با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مجید غلامی جلیسه در این دیدار گفت: خانه کتاب ۱۳ فصل نامه مستقل در ۱۳ موضوع مختلف دارد و رصد وضعیت کیفی کتب برگزیده که در طول سال منتشر می شود که بیشتر با عناوین فقهی، حقوقی و اجتماعی است را بر عهده دارد.

رئیس خانه کتاب ایران افزود: در جشنواره ای که سال گذشته برگزار شد حدود ۷۰ درصد جوایز توسط نویسندگان این فصل نامه ها کسب شد و خانه کتاب با ایجاد خبرگزاری تخصصی در حوزه کتاب که سابقه فعالیت ۱۰ ساله به چهار زبان ترکی استانبولی، عربی، انگلیسی و اسپانیایی دارد توانسته است در این حوزه موفقیت های خوبی به دست آورد.

وی خاطر نشان کرد: هر کتابی که در ایران چاپ می شود یک نسخه برای خانه کتاب ارسال می شود و این مجموعه بزرگترین بانک اطلاعاتی کشور در خصوص کتاب را دارا می باشد و از تمامی کتب موجود تصویر جلد و صفحات اولیه گرفته می شود و موضوع مختصری هم از کتاب جمع آوری می شود.

مجید غلامی جلیسه در ادامه اظهار داشت: حدود ۴۰۰ هزار عنوان از کتب موجود عنوان بندی شده است و می تواند در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد و اقدامات خاص در حوزه مشاهیر نشر، کتابفروشی ها و… که مربوط به حوزه کتاب می شود در حال اجرا است.

رئیس خانه کتاب ایران خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از کتابروشی ها و رونق بخشی به فروش کتاب، طرح های زمستانه کتاب، تابستانه کتاب هر ساله اجرا می شود و بیش از هزار کتابفروشی در سطح کشور تحت حمایت این طرح هستند و همچنین حمایت خانه کتاب از تاسیس کتابفروشی های جدید با ساز و کار جدید در حال اجرا است.

وی در پایان گفت: مشکلاتی در بخش کتابفروشی ها وجود دارد که باید مرتفع شود و خانه کتاب ایران از هیچ کمکی در این راستا دریغ نمی کند.

انتهای پیام /۱۱۰