فرزند میوه دل انسان است و تربیت فرزند فقط تربیت یک انسان نیست بلکه بنده پروری است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، فرزند میوه دل انسان است، این حدیثی که رسول خدا(ص) نه تنها در لفظ بلکه در عمل در رفتار با فرزندانشان از جمله حضرت زهرا سلام الله علیها در عمل به نمایش گذاشته اند و اهل بیت(ع) نیز در تربیت فرزندان خود بر همین محور اقدام کرده اند.

پدیده هایی مانند مهد سپاری، رها کردن فرزندان به حال، بی توجهی به تربیت فرزند و فرزند آوری موجب شد که رهبر معظم انقلاب در یک حرکت راهبردی و دلسوزانه برای جهان اسلام، سبک زندگی ایرانی و اسلامی را مطرح کنند.

راهبردی که اگر چه در ابتدای آن با هجمه زیادی از همایش ها و سخنرانی ها روبه رو بود اما مانند همیشه با این راهبرد انسان ساز نیز به صورت ویترینی برخورد شد و خیلی زود کنار گذاشته غافل از اینکه تربیت فرزند اصلی ترین رسالت زنان و مردان جامعه اسلامی است و به عبارت دیگر فرزند پروری، بنده پروری است و بر همین اساس است که امام خمینی(ره) زنان را در انسان سازی معادل قرآن و همسنگ این کتاب وحیانی قرار می دهد.

اما سوال این است که  آیا زنان امروز فرزند پرور و بنده پرور هستند، چه شده است که توجه به فرزند تنها در نیاز های مادی و خوراک، پوشاک و مسکن دیده می شود و نیاز به محبت که اساسی ترین نیاز یک انسان در طول زندگی از جمله دوران کودکی است، نادیده گرفته می شود و به بیان دیگر آیا زنان امروز تربیت فرزند را بلد هستند یا نه؟؟؟

تربیت فرزند یک دانش است که اکثرا والدین آن را بلد نیستند

به سراغ کلاس های تربیت فرزند آقای علی محمد رفیعی رفتم که نویسنده و کارشناس دوره های معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها هستند.

ایشان تربیت فرزند را یک دانش به حساب آورده و معتقد بودند که مادران برای راه اندازی یک وسیله در خانه مثلا ماشین لباسشویی برای اینکه خراب نشود در ابتدا دستور العمل آن را مطالعه می کنند در حالی که در حیطه تربیت فرزند به خود اجازه نمی دهند که حتی یک بار به منابع تربیت دینی فرزندان رجوع کنند.

محمد عباسی نیا از دیگر اساتید سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در عرصه تربیت فرزند معتقد بودند که نه تنها مادران تربیت را باید بیاموزند بلکه این تربیت باید براساس رهنمودهای دین یک تربیت جنسی و متناسب با شخصیت و جنسیت کودک باشد.

بعد از شنیدن سخنان این اساتید به سراغ کارشناسان برگزار کننده دوره های معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها رفتم و با لیست دوره های برگزار شده در زمینه تربیت فرزند متوجه شدم که آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در طول عمر فرهنگی خود اولین مکانی است که به صراحت می توانم بگویم پیشگام در ارائه الگوی اسلامی ایرانی سبک زندگی چه در زمینه تربیت فرزند و چه در زمینه همسرداری بوده است.

آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در عرصه تربیت فرزند با حجج الاسلام تراشیون، فرمانی، راستگو، آقایان عباسی نیا، رفیعی، گریوانی و خانم ها همتی و مجیدی و سایر اساتید برجسته حرم کار خود را آغاز کرده و تاکنون این سنت پسندیده را ادامه داده است به گونه ای که دوره های معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله در هفت سال اول زندگی در زمینه تربیت فرزند کامل شده و بنا به نیاز تربیت فرزند دختر و پسر در برنامه های معارفی و زمزم معرفت از سوی حجت الاسلام والمسلمین تراشیون و سایر اساتید برجسته حوزه بیان شده است و در حال حاضر هم واحد فرهنگی خواهران در ترم تابستان مشغول برگزاری دوره تربیت فرزند در هفت سال دوم زندگی با حضور آقای محمد عباسی نیا از نویسندگان و پژوهشگران برتر کشور در عرصه تربیت فرزند است.

و باید دقت کرد که میزان حضور مادران در کلاس های تربیت فرزند بسیار خوب بوده است.

همچنین واحد فرهنگی خواهران در راستای اینکه بتواند دوره های معارفی و دانش مهارتی فرزند پروری اسلامی را به صورت گسترده در اختیار بانوان قرار دهد در طول فصل های مختلف سال با اسایتد برجسته حوزه علمیه خواهران مانند خانم همتی، خام دریاباری، خانم مجیدی، خانم مؤمنی حبیب آبادی و سایر اساتید برجسته حوزه های علمیه خواهران قم اقدام به برگزاری نشست های سخنرانی هفتگی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها کرده است.

همچنین به مادران عزیز یادآوری می شود که حجت الاسلام والمسلمین تراشیون عصر های روز شنبه در برنامه زمزم معرفت که قبل از نماز مغرب و عشاء در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد پاسخگوی سوال های مادران و پدران در زمنیه تربیت دینی فرزند هستند.

یادآوری می شود که واحد مشاوره آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها نیز در بخش خواهران همه روزه در زمینه تربیت به صورت حضوری به بانوان زائر و مجاور در زمینه تربیت اسلامی فرزند خدمات مشاوره ای ارائه می کند.

براساس آنچه که بیان شد باید گفت که حرم کریمه اهل بیت(ع) با محوریت شهر قم تنها زیارتگاهی برای عشاق آل محمد نیست بلکه این بانو دامن پر مهر و عطوفت خود را به روی همه مشتاقان علوم نبوی و معارف علوی و قرآنی گشوده است و قم را کانون و قلبی تپنده برای شیعه و مسلمان تبدیل کرده است که  انسان مسلمان در این بارگاه ملک پاسبان نه تنها می تواند بر فضایل معنوی خود بیافزاید بلکه می تواند با گسترده تر کردن خزائن علمی خود در مسیر بندگی خدا با قدم هایی محکم و استوار گام بردارد و باید گفت که آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علها و به ویژه بخش خواهران با برگزاری دوره های معارفی تربیت دینی فرزند تاکنون بیش از هزاران مادر مشتاق را با معارف دینی تربیت فرزند آشنا کرده است.

به امید روزی که دانش نبوی و مهارت های زندگی علوی و سبک زندگی فاطمی از این آستان مقدس به صورت زنده و مستقیم به تمامی مخاطبانش در جهان منتقل شده و بیرق حکومت عدل جهانی با حضور فرزندانی از این آستان برافراشته شود و نه تنها این آستان بلکه همه ایران، حرمی برای ترویج معارف ناب فرزند پروری اسلامی شود.

انتهای پیام/۱۱۲