استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه  آنچه زندگی انسان را شیرین می کند ایمان است، گفت: ایمان کلید حیات طیبه است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام میردامادی، استاد حوزه علیمه قم امروز در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه اهل ایمان به حیات طیبه دست پیدا می کنند، گفت: قرآن کریم در آیه ۲۹ سوره رعد در این زمینه می فرماید«الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ طُوبي‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ» یعنی کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند زندگی برای ایشان شیرین شده و این بهترین سرانجام برای آنها است.

وی افزود: آنچه زندگی انسان را شیرین می کند ایمان است و بر همین اساس باید ایمان را داروی زندگی تلخ انسان ها عنوان کرد که زندگی آنها را شیرین می کند.

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه سعادت و عاقبت به خیری در زندگی دنیوی و اخروی از برکات ایمان است، گفت: انسان مؤمن در بهشت خداوند مخلد است و این آیه قرآن که می فرماید انسان در خسران است مشمول انسان مؤمن نمی شوند؛ زیرا مؤمنان به وسیله ایمان و عمل صالح هرگز دچار خسران نمی شوند.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به اینکه ماه رمضان، ما پایان یافتن برکات خاص خداوند است اما سایر ماه ها از جمله ماه شوال نیز ماه مؤمنان است، گفت: مؤمنان باید از برکات هر ماه به تناسب شأن و مقام همان ماه بهره مند شوند.

وی افزود: انسان دائما نسبت به ایمان خود در حال امتحان است و باید سعی کند در این امتحانات سربلند بیرون آمده و درجه ایمان خود را بالا ببرد زیرا اگر ایمان در وجود انسان ثابت شد همه اعمال و اعضا و جوارح او نورانی شده و فکرش نورانی می شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دعای بعد از زیارت آل یاسین ما به واسطه امام زمان(عج) از خدا می خواهیم که به ما نور عطا کند و این نور همان ایمان است و برای فهم اثر ایمان در تفکر باید به نیت ها رجوع کرد و باید دقت کرد که اگر نیت های انسان نورانی شود، سایر اعمال نیز نورانی می شود.

حجت الاسلام میردامادی با تأکید براینکه کارهای انسان نباید برای دلش بلکه باید برای خدا باشد، گفت: اینکه انسان می گوید این کار را به خاطر دلم انجام دادم اشتباه است بلکه باید انسان کارهای خود را فقط برای خدا انجام دهد.

وی یادآور شد: براساس آنچه که بیان شد اگر نیت های انسان برای خدا باشد این یعنی اینکه فکرش نورانی است و زمانی که فکر انسان نورانی شود به طبع آن تمامی اعمال انسان نیز نورانی خواهد شد و رنگ خدایی به خود خواهد گرفت