رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از برگزاری همایش بزرگداشت حضرت موسی مبرقع(ع) در روز هفتم مردادماه خبر داد و گفت: این همایش مقدمه‌ای برای یک کنگره بین‌المللی است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سید حسن رضوی ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت امنای امامزاده موسی مبرقع(ع) با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) که در سالن جلسات محراب انجام شد، با اشاره به اینکه امامزاده موسی مبرقع در استان قم مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: فقط برخی از مردم شهر قم هستند که با این امامزاده آشنایی دارند در حالی که اکنون در کشورهای مختلف افرادی بسیاری نسبت به ایشان علاقمند هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان استان تا کنون تصمیم‌های مطلوبی برای امامزاده موسی مبرقع(ع) داشته‌اند، تصریح کرد: حضور در این مکان مقدس یکی از برنامه‌های اصلی زائران غیر ایرانی شهر قم است؛ با توجه به کارکرد قم نگاه‌ها به سمتی رفته است که این امامزاده به قطبه سومی در حوزه گردشگری قم تبدیل شود به همین علت تا کنون بودجه‌های مختلفی برای این مجموعه هزینه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه دو سوم املاک طرح توسعه چهل اختران تملک شده است، تصریح کرد: جزییات طرح توسعه و برنامه‌های آغاز عملیات اجرایی آماده شده است؛

وی از برگزاری همایش بزرگداشت حضرت موسی مبرقع(ع) در روز هفتم مردادماه خبر داد و گفت: این همایش مقدمه‌ای برای یک کنگره بین‌المللی است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

رضوی خاطرنشان کرد: برخی از افراد غیر ایرانی به عنوان افراد نیکوکار به میدان آمدند تا در ساخت و سازهای امامزاده موسی مبرقع(ع) مشارکت داشته باشند اما نتوانسته به شیوه مطلوبی از آنها استفاده کنیم در حالی که امیدواریم در سال جاری با وجود مشکلات مختلف بتوانیم کارهای مطلوبی را در این امامزاده انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از رهنمودهای بزرگان دینی در پیشبرد اهداف مورد نظر استان تاثیرگذار است، اظهار کرد: با محوریت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به دنبال این هستیم که با استفاده از امامزاده موسی مبرقع(ع) ظرفیت گردشگری زیارتی شهر قم را تکمیل کنیم.

انتهای پیام/۱۱۵