استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برنامه‌های شادی اهل بیت(ع) نباید فقط به مداحی و شعاردادن محدود شود، گفت: هزینه‌های مذهبی و فرهنگی برای اهل بیت(ع) دو هزار برابر هزینه برای دیگر کارهای خیر پاداش و اجر دارد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در گردهمایی فعالین مردمی دهه کرامت که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه سخنرانی‌ها دینی باید مختصر باشد، اظهار کرد: طولانی شدن سخنرانی‌ها موجب بی‌توجهی و کاهش مخاطبان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم مفید بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های سخنرانی مطلوب دانست و اضافه کرد: اگر سخنرانی‌ها کاربردی باشد مخاطبان نیز افزایش می‌یابند؛ خلوص نیت برای خداوند متعال یکی دیگر از ویژگی‌های سخنرانی مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند با وجود اینکه تا کنون نتوانسته حق مصائب حضرت زهرا سلام‌الله علیها و امام حسین علیه‌السلام را ادا کنیم اما به صورت نسبی برگزاری مراسمات شهادت و عزاداری گسترده‌تر و بیشتر از ولادت و جشن مورد توجه قرار گرفته است در حالی که این دو باید با یکدیگر در موازنه باشد.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه باید کارگروه مشخصی در راستای رفع آسیب مذکور در مجموعه‌های فرهنگی ایجاد شود، تصریح کرد: اینکه در برخی مساجد به ویژه مساجد کلانشهرها جمعیت جوانان و نوجوانان کمتر از پیشکسوتان است به عنوان یک مشکل اساسی مطرح بوده به همین علت باید در این مساجد به دنبال فعالیت‌هایی باشیم که جذب جوانان و نوجوانان را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال جذب قشر خاکستری و بی‌تفاوت باشیم، عنوان کرد: افرادی که در انتخابات کشور رأی نداده و نسبت به مباحث سیاسی و دینی بی‌تفاوت هستند مورد احترام بوده و عضو جامعه اسلامی محسوب می‌شوند به همین علت باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام فرحزاد بی‌توجهی مسؤولان و فعالان فرهنگی را عامل فرار نخبگان دانست و گفت: دهه کرامت فرصت مطلوبی است تا به شیوه گسترده‌تری به شادی‌ها و جشن‌های اهل بیت(ع) توجه شود، یکی از راهکارهای تحقق این هدف تشکیل کارگروه شادی‌های حلال است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج عید غدیر مطرح کرد: در غدیر خم باید به خیابان‌ها آمده و با فریاد روایات و احادیث این واقعه بزرگ را برای همگان یادآوری کنیم چرا که حضور در خیابان‌ها بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از حجم قابل توجه روایات و احادیث برای ترویج شادی و نشاط میان شیعیان یاد کرد و افزود: اساس شادی از نگاه اهل بیت(ع) که در روایات مورد تاکید قرار گرفته است، گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان است به همین علت در دهه کرامت و مناسبت‌های مختلف می‌توانیم خیرین را جمع‌آوری و برای تهیه جهیزیه، ازدواج جوانان، تامین هزینه بیماران، رفع نیازهای سالمندان و نیازهای دیگر نیازمندان اقدام کنیم.

وی از شاد کردن دلهای مومنان به عنوان یکی از برترین اعمال دین مبین اسلام نام برد و افزود: برای بنده و مسؤولان ننگ است که میلیون‌ها نفر در جامعه اسلامی زائر اولی باشند که تا کنون به مشهد و قم سفر نکرده‌اند و برخی در روستاهای اطراف شهر قم تا کنون به زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها نرسیده‌اند.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه برنامه‌های شادی اهل بیت(ع) نباید فقط به مداحی و شعاردادن محدود شود، اظهار کرد: هزینه‌های مذهبی و فرهنگی برای اهل بیت(ع) دو هزار برابر هزینه برای دیگر کارهای خیر پاداش و اجر دارد.

وی احیای نام امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امامزادگان را از برکات دهه کرامت برشمرد و عنوان کرد: در این دهه بسیاری از خادمان به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند تا آموزه‌های بزرگان دینی را ترویج دهند.

انتهای پیام/۱۱۵