فعالان مردمی دهه کرامت طی مراسمی با حضور مسؤولان آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در قم گردهم آمدند.

به گزارش پایگاه خبری استان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، گردهمایی فعالان مردمی دهه کرامت به منظور انجام هماهنگی‌های لازم در راستای اجرای برنامه‌های مردمی در دهه کرامت ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

مسؤولان کانون‌های فرهنگی مساجد، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و مسؤولان مجموعه‌های مردم نهاد از جمله افراد حاضر در این گردهمایی بودند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) طی سخنانی با تاکید بر اینکه امامزادگان در مردم، اخلاق و دین‌داری اسوه‌یی برای دیگران هستند، تصریح کرد: دهه کرامت می‌تواند موجب الگوبرداری از این افراد شود چرا که این دهه فرصتی برای تبیین دین از زبان این بزرگواران است، امامزادگان محور وحدتی هستند که باید به آنها متمسک شده و دست دیگران را در دست آنها گذاریم.

همچنین حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از حجم قابل توجه روایات و احادیث برای ترویج شادی و نشاط میان شیعیان یاد کرد و افزود: اساس شادی از نگاه اهل بیت(ع) که در روایات مورد تاکید قرار گرفته است، گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان است به همین علت در دهه کرامت و مناسبت‌های مختلف می‌توانیم خیرین را جمع‌آوری و برای تهیه جهیزیه، ازدواج جوانان، تامین هزینه بیماران، رفع نیازهای سالمندان و نیازهای دیگر نیازمندان اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام زهیر ثباتی مقدم رئیس اداره مراسم و محافل آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) نیز به عنوان دیگر سخنران این گردهمایی گفت: مجموعه‌های فرهنگی باید ظرفیت‌های مردمی را برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت(ع) بسیج کنند تا مردم نگاه متفاوت‌تری به حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باشند.

حجت‌الاسلام مهدی حسین‌زاده دبیر جشنواره مردمی دهه کرامت نیز در پایان این گردهمایی از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی به منظور خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: تائتر و سرود به شیوه‌ جذاب و ماندگاری می‌تواند مفاهیم اسلامی را منتقل کند به همین علت به عنوان یکی از محورهای جشنواره امسال مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۵