مدیر حوزه های علمیه گفت: ولایت عهدی امام رضا علیه السلام کار به ظاهر ناگواری بود، اما هنر انسان های بزرگ بهره برداری از وقایع اجباری و غیر انتخابی است؛ مهندسی حوادث و رهبری وقایع نقطه ای کلیدی در عصر امام رضا علیه السلام بود.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در دارالولایه، ولایت عهدی امام رضا علیه السلام نقطه ای درخشان و فصلی نو در تاریخ امامت عنوان کرد و گفت: گرچه این ولایت عهدی کار به ظاهر ناگواری بود، اما هنر انسان های بزرگ بهره برداری از وقایع اجباری و غیر انتخابی است؛ مهندسی حوادث و رهبری وقایع نقطه ای کلیدی در عصر امام رضا علیه السلام بود.
وی مسئله ولایت عهدی یک حادثه و واقعه نو، بی سابقه و بدون لاحقه که طراحی شده از طرف حکومت جور معرفی کرد و گفت: حکومت می خواست دستگاه امامت را در خود هضم کند ولی این مهاجرت با یک مهندسی تبدیل به هجرتی با ارزش شد.
مدیر حوزه های علمیه بهره گیری از فرصت های غیر انتخابی تحمیل شده را درس بزرگی برای انسان ها برشمرد و ادامه داد: از مسائلی که در دهه کرامت باید به آن توجه کرد، مقاومت در مقابل جریاناتی است که می خواهند جریان حق را در خود هضم کنند. ایستادگی و کوتاه نیامدن از اهداف راهبردی و کلان از آموزه های دهه کرامت است.
وی درایت و تعامل با صاحبان افکار، ادیان و مجامع و هضم نشدن در جریانات باطل و مقابله با تحریف نیاز امت اسلامی را از دیگر مسائلی برشمرد که در دهه کرامت باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله اعرافی به ضرورت توجه به دهه کرامت به عنوان مسئله ای بین المللی اشاره کرد و گفت: می توان دهه کرامت را عالم تاب و با رویکرد بین المللی مورد توجه قرار داد. نباید دهه کرامت را محدود به مرزهای کشور دانست؛ این دهه فرصتی است که جهانیان را با معارف اهل بیت آشنا سازیم.
وی هم افزایی و هماهنگی در منظومه جبهه فرهنگی دهه کرامت را امری مبارک و قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیبت های مردمی در دهه کرامت بسیار مفید و اثرگذار است؛ در این میان باید به نسل جوان بیشتر توجه شود.
انتهای پیام// ۱۱۱