تولیت آستان قدس رضوی گفت: نقش حوزه علمیه قم، مراجع تقلید، دانشگاهیان و همه افرادی که پای سفره اهل بیت(ع) حضور دارند در ترویج کلام و سبک زندگی اهل بیت(ع) بسیار حساس و کلیدی است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمینسید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به روایتی از امام رضا علیه سلام، با احیای امر اهل بیت(ع) در جامعه، بدون تردید پیروان این بزرگواران در عالم فراگیر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از قرآن کریم، رسول کریم و امامان با کرامت باعث خودسازی و رسیدن انسان به زندگی با کرامت می‌شود، تصریح کرد: زیبایی کلام اهل بیت(ع) مردم را به سمت خود جذب می‌کند و اگر مردم این زیبایی را احساس کنند به سمت سعادت، موفقیت و ساختن شهر سالم، جامعه سالم و مدینه فاضل حرکت می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه راهکار اصلی رسیدن به سعادت و کمال بندگی خداوند متعال می‌باشد، افزود: افراد عالم در گروه عابدان هستند که اراده خداوند متعال را حاکم بر تمام ذرات هستی می‌دانند؛ برای رسیدن به کرامت نخستین گام نگاه توحیدی به عالم خلقت است.

وی ادامه داد: در جامعه امروز فریاد مدعیان حقوق بشر به گوش می‌رسد در حالی که مدعیان اصلی حقوق بشر ایرانیان هستند که به عنوان نمونه از دگرخواهی مطرح بوده که این دگرخواهی از پرتو خداخواهی منشا می‌گیرد و اعتقاد به خداوند و ارتباط اجتماعی آن را شکل می‌دهد، همچنین ترس از خداوند باعث می‌شود تا انسان بر پایه خداخواهی، دگرخواهی را نیز در زندگی خود به کار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه یکی از نمونه‌های روحیه خداخواهی بخشش جان و مال است، تصریح کرد: انسانی که با اخلاص از جان و مال خود می‌گذرد به کرامت می‌رسد؛ اگر رابطه دولت و ملت با یکدیگر بر اساس کرامت باشد، بدون شرط حفظ کرامت هیچ پیمانی در نظام اسلامی بسته نمی‌شود، همچنین اگر کوچکترین قراردادی کرامت را زیرپا گذارد، اصول را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ کرامت از اصول نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر مدیران با زیرمجموعه‌های خود بر اساس کرامت رفتار کنند، کرامت ارباب رجوع نیز حفظ می‌شود؛ پرچم‌دار کرامت در جامعه بشری ایران اسلامی است و آزادسازی قدس نیز در همین راستا مطرح شده است.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: دهه کرامت نماد این است که با حرکت در پرتو کریمان به کرامت می‌رسیم و امروزه همه مشکلات ایران با استکبار بر سر پرچم‌دار بودن این کشور در عرصه کرامت و اعتقاد جامعه اسلامی ایران به اینکه مردم بحرین، یمن و فلسطین نباید مورد ظلم واقع شوند، است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد استکباری و فعالیت‌های آل سعود خلاف کرامت انسانی است، تصریح کرد: در ایران اسلامی خون شهیدان بسیاری برای حفظ اسلام ریخته شده است و امروزه این کشور ادعا می‌کند که می‌خواهد با استفاده از حوزه‌های علمیه که تمدن‌ساز هستند، تمدنی به نام ارزش‌های دینی و اهل بیت(ع) در عالم برپا کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان ضمن تقدیر از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و خادمان این آستان اظهار کرد: آشنایی با سبک زندگی اهل بیت(ع) باعث می‌شود که انسان به موفقیت و سعادت برسد؛ نقش حوزه علمیه قم، مراجع تقلید، دانشگاهیان و همه افرادی که پای سفره اهل بیت(ع) حضور دارند در ترویج کلام و سبک زندگی اهل بیت(ع) بسیار حساس و کلیدی است.

انتهای پیام/۱۱۵