قاری برجسته قرآن کریم با بیان اینکه اقشار مختلف مردم پیگیر تلاوت‌های آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر هستند، گفت: برخی از چهره‌های رسانه‌ای و ورزشکاران علاقمند به این برنامه هستند و با استفاده از رسانه ملی از آیین ترتیل‌خوانی استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، فروغی با بیان اینکه آیین ترتیل‌خوانی قرآن حرم مطهر از نظر کیفی در سطح مطلوبی است، اظهار کرد: این مراسم از دهه‌های گذشته آغاز شده و اکنون با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها دارای انعکاس فراملی است.

وی از تاثیرگذاری آیین ترتیل‌خوانی قرآن حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در مجامع اسلامی یاد کرد و افزود: تا کنون از این برنامه در حرم رضوی و امامزادگان مختلف کشور الگوبرداری شده است.

این استاد قرائت قرآن کریم با اشاره به حضور قاریان بین‌المللی در آیین ترتیل‌خوانی قرآن حرم مطهر تصریح کرد: این برنامه مخاطبان بسیاری دارد چرا که جذاب بوده و آثار مطلوبی را برای افراد به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه آیین ترتیل‌خوانی قران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها تلاوت بسیاری از قاریان را تقویت کرده است، عنوان کرد: تدین و اهتمام بسیاری از افراد نسبت به آموزه‌های دینی در این مراسم بیشتر شده است و برخی افراد نیز به صورت کامل متحول شده‌اند.

فروغی از تاثیرگذاری تلاوت قاریان قرآن کریم یاد کرد و افزود: بازخوردهای آیین ترتیل‌خوانی قرآن حرم مطهر در کشورهای دیگر نیز قابل مشاهده است چرا که اکنون در کشورهای اروپایی و امریکایی نیز تقاضای اجرای این مراسمات وجود دارد.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم پیگیر تلاوت‌های آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر هستند، مطرح کرد: برخی از چهره‌های رسانه‌ای و ورزشکاران علاقمند به این برنامه هستند و با استفاده از رسانه ملی از آیین ترتیل‌خوانی استفاده می‌کنند.

این قاری برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه بیان نکات تفسیری در حاشیه آیین ترتیل‌خوانی قرآن حرم مطهر بسیار تاثیرگذار است، گفت: اینکه تلاوت‌ها به صورت موضوعی و معنایی دنبال می‌شود که این موضوع یکی از امتیازات این برنامه است.

وی حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در مراسم آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) را ارزشمند دانست و گفت: تقسیم‌بندی موضوعی تقسیم‌بندی معنایی شده و ربطی به نوع صفحات ندارد این کار مطلوبی است که می‌تواند نتایج بسیاری را به دنبال داشته باشد.

فروغی از اهتمام رسانه‌ها نسبت به پوشش برنامه جزخوانی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها تشکر کرد و گفت: در حوزه تصویربرداری و انعکاس تصویری این برنامه می‌توان با استفاده از ابزارها و تجهیزات پیشرفته به شیوه مطلوب‌تری این برنامه را پوشش دهیم.

انتهای پیام/۱۱۵