استاد حوزه علمیه گفت: نه تنها شادی در دین اسلام جایگاه مهمی دارد بلکه یکی از ملاک ها و شاخصه های شیعه بودن است و تفاوت یک شیعه را با دیگران نشان داده و مشخص می کند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام جواد عباسی، در این مراسم با بیان اینکه شعار دهه کرامت در سال جاری شاد بودن در شادی اهل بیت(ع) است، گفت: این شعار یک شعار بدون پشتوانه دینی نیست بلکه برگردان احادیث ائمه معصوم(ع) از جمله امام زمان(عج) و امام صادق(ع) است.

وی افزود: امام صادق(ع) در یک حدیث می فرمایند« خداوند شیعیان ما را مورد لطف و رحمت قرار دهد زیرا خداوند آنها را از باقیمانده گل ما خلق کرده است و به نور ولایت و محبت ما گل ایشان آب دیده شده است و شعیان ما در شادی ما شاد و در حزن ما محزون هستند».

این کارشناس معارفی با تأکید براینکه این حدیث از سوی امام زمان(عج) نیز با همین مضمون تکرار شده است، گفت: امام صادق(ع) با این حدیث برای شناخت شیعه اصیل یک شاخص بیان می کنند و این شاخص و معیار ملاک نیز شادی در شاد بودن در شادی اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: بر این اساس نه تنها شادی در دین اسلام جایگاه مهمی دارد بلکه یکی از ملاک ها و شاخصه های شیعه بودن است و تفاوت یک شیعه را با دیگران نشان داده و مشخص می کند.

وی افزود: البته باید دقت کرد که شادی در مکتب اهل بیت(ع) با مفهوم خوشگذارانی متفاوت است و شادی در مکتب اهل بیت(ع) به این معنا است که شادی انسان باید در راستای کسب معرفت الله باشد و بتواند انسان را بیشتر از گذشته به اهل بیت(ع) نزدیک کند زیرا اسلام میانه ای با خوش گذرانی و کارهای بیهوده و شادی های پوچ و بی محتوا ندارد.

یادآوری می شود، جشن خانوادگی «سلام» همزمان با دهه کرامت به مدت ۵ شب با همکاری رادیو معارف و پوشش سراسری این برنامه از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۱۲