مدیر مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه قم  با بیان اینکه منظور از شاد بودن در شادی اهل بیت(ع) این است که انسان برای شاد زیستن باید مانند اهل بیت(ع) برای کسب رضایت خداوند تلاش کند، گفت: شاد بودن در شادی اهل بیت(ع) به معنای تلاش برای کسب رضایت خداوند است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین جواد عباسی، در جشن های خانوادگی «سلام» در صحن امام رضا(ع) با بیان اینکه اسلام دین شادی و نشاط است و این نشاط و شادی یا درون زا، یا گروهی و یا خانوادگی است: گفت: اسلام به دنبال برنامه تکامل انسان است و برای پیشرفت انسان و دست یابی به کمالات مادی و معنوی انسان برنامه ریزی می کند.

وی افزود: اسلام انسان را موجودی ایستا و راکد معرفی نمی کند بلکه همانطور که بیان شد به دنبال پیشرفت و کمال انسان بر محور نشاط و شادی است زیرا حرکت در نشاط و آسایش است و اگر فرد نشاط و شادی نداشته باشد حرکت برای او بی معنا بوده بنابراین شادی و نشاط از اهداف اسلام برای پیشرفت انسان است.

مدیر مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه قم با تأکید براینکه انسان به دنبال شادی و نشاط در دنیا و آخرت است، گفت: بهشت جای انسان های با نشاط و با چهره گشاد است و قرآن کریم در اوصاف بهشتیان آنها را صاحبان چهره گشاده، خندان و متبسم و غرق در شادی معرفی می کند و از آن جایی که بهشت برای انسان یک ایده آل است باید زندگی خود را نیز مانند بهشت تنظیم کند بنابراین شادی و نشاط و شاد بودن در شادی اهل بیت(ع) از ویژگی های اهل بهشت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: رسول خدا(ص) می فرمایند« اگر انسان ها به دنبال شادی و نشاط است و خیر دنیا را می خواهد باید به دنبال دو چیز باشند زیرا خیر در دو چیز است یکی امنیت و آسایش و دیگری شادی و نشاط.

وی یادآور شد: منظور از شاد بودن در شادی اهل بیت(ع) این است که انسان برای شاد زیستن مانند اهل بیت(ع) برای کسب رضایت خدا تلاش کند بنابراین شاد بودن در شادی اهل بیت(ع) به معنای تلاش برای کسب رضایت خداوند است.

انتهای پیام/۱۱۲