به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) صبح امروز همزمان با پنجمین روز دهه کرامت با حضور ائمه جماعات و خادمان بقاع متبرکه استان قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری رئیس مرکز اسناد آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در این مراسم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به نشانه‌های انسان با تقوا اظهار کرد: فرد متقی باید نسبت به آموزه‌های دینی آگاه و به عالم غیب اعتقاد داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر زمان و مکانی قداست و ویژگی خاصی دارد، اضافه کرد: همانطور که کربلا، مکه و دیگر نقاط زیارتی ارزش معنوی متفاوتی دارند، شهر قم نیز از یک جایگاه ویژه معنوی برخوردار است.

رئیس مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از وجود حوزه‌های علمیه و اماکن مقدس در شهر مقدس قم یاد کرد و گفت: باید قدردان عنایت کریمه اهل بیت(ع) باشیم و از ویژگی‌های این شهر مقدس استفاده کنیم.

وی از بقاع متبرکه امامزادگان به عنوان یکی از ظرفیت‌های فرهنگی شهر قم نام برد و تصریح کرد: مردم شهر قم نباید از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی امامزادگان غافل شوند چرا که برخی از نوادگان برجسته ائمه اطهار(ع) در این شهر به خاک سپرده شده‌اند و روزانه نظر زائران بسیاری را به سمت خود جلب می‌کنند.

در این مراسم حاج حسن اسدالهی در وصف کریمه اهل بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداخت.