استاد حوزه علمیه خواهران در حرم کریمه اهل بیت گفت: یکی از مقام های حضرت معصومه سلام الله علیها مقام محمود یعنی مقام شفاعت گسترده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مومنی حبیب آبادی با اشاره به مقام و منزلت بی نظیر حضرت معصومه سلام الله علیها، گفت: معرفت به خداوند، مقام عصمت و شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها پس از امام رضا(ع) در میان فرزندان امام موسی کاظم(ع) بی نظیر است.

وی با بیان اینکه تمام افتخار حضرت معصومه سلام الله علیها بندگی خداوند است، افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها در عبادت و بندگی چنان مقامی پیدا كرده كه به مقام عصمت و شفاعت هم رسیده و زیارتش همسنگ زیارت امام معصوم(ع) شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: هنوز امام موسی كاظم(ع) به دنیا نیامده بود که امام صادق(ع) درباره ایشان فرمودند« در قم دختری از فرزندان من قبض روح می شود كه نامش فاطمه بنت موسی الكا ظم(ع) است، شیعیان ما به شفاعت این دختر وارد بهشت می شوند.

خانم مؤمنی حبیب آبادی تصریح کرد: بر حسب این حدیث شریف حضرت معصومه سلام الله علیها دارای مقام محمود یعنی مقام شفاعت گسترده است.

وی افزود: مقام شفاعت این بزگوار اذن دخول به بهشت برای تمام شیعیان است همانطور كه امام جواد(ع) فرمودند« هر كس عمه ام را  زیارت كند پس بهشت برای اوست»؛ بنابراین زائران این بانو اضافه بر ظاهر زیارت كه غسل و وضو است اگر باطن زیارت كه گناه و خطا نكردن است را نیز  رعایت کنند بیشتر خود را به حضرت نزدیک کرده و در زمره زائران با معرفت بانو قرار می گیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: ما ذاتا چهارده معصوم داریم و حضرت معصومه سلام الله علیها در مقام بندگی آنچنان خدا را بی چون و چرا  بندگی کردند كه به مقام عصمت راه پیدا كرده و امام رضا (ع) در مورد حضرت معصومه سلام الله علیها مقام عصمت را به ایشان نسبت داده و ایشان را معصومه نامیدند؛ بنابراین این عنوان برای این بانوی کریمه از جانب امام معصوم بیان شده است .

خانم مؤمنی حبیب آبادی در ادامه به مقام علمی حضرت اشاره كرد وگفت: از خدا وند علم با معرفت بخواهیم ؛ علمی كه با خداشناسی قرین باشد و حضرت معصومه سلام الله علیها در سن پنج یا شش سالگی با پاسخ به سؤالات اصحاب امام کاظم(ع) در نبود ایشان نشان دادند که از مقام علمی بی نظیری برخوردار هستند به گونه ای که امام کاظم(ع) در مورد ایشان فرمودند« پدر به فدای تو باد» و نظیر این جمله را رسول خدا(ص) تنها در شأن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان کرده اند.

وی در رابطه با شأن شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: بالاترین مقام ایشان نزد خداوند مقام شفاعت است و شاید علت نامگذاری، حضرت به فاطمه همین بوده زیرا در زیارتنامه حضرت ابتدا می خوانیم سلام بر توای دختر رسول خدا و سپس می گوییم سلام بر تو ای دختر فاطمه زهرا وخدیجه(س) و پس از آن عرضه می داریم سلا م بر تو ای دختر امیرالمومنین(ع).

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: در زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها نام حضرت زهرا(س) بعد از پیامبر(ص)و مقدم بر امیرالمؤمنین بیان شده و دلالت بر این داردكه مقام عصمت حضرت معصومه سلام الله علیها به مقام عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار نزدیک است.

خانم مؤمنی حبیب آبادی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) كه فرموده اند« بهشت هشت در دارد كه سه در آن به سوی شهر  قم باز می شود» یادآور شد: منظور این روایت این نیست كه هر که در قم زندگی می كند  اهل بهشت است بلكه منظور این است که هر كس به سبك و سیاق اهل بیت و ائمه اطهار(ع) عمل كند، اهل قم است و مقام شفاعت نه به همه شیعیان بلکه به چنین شیعه ای می رسد.

انتهای پیام/۱۱۲