استاد حوزه با تأکید براین که حضرت رسول(ص) بعد از حضرت زهرا(س) امام رضا(ع) را پاره تن خود معرفی می کنند و برای زیارت ایشان برکات فراوانی را ذکر می کنند، گفت: در روایات بیان شده که زیارت امام رضا(ع) مانند زیارت خدا در عرش الهی است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام سید مجتبی محمدی، در حرم مطهر با بیان این که قبل از ولادت امام رضا(ع) امام صادق(ع) زمانی که امام موسی کاظم(ع) متولد شدند فرمودند که این فرزند من کسی است که از صلب او« عالم آل محمد» متولد می شود.

وی افزود: در روایتی دیگر از امام صادق(ع) بیان شده که امام کاظم(ع) شخصیتی است که از صلب او فردی متولد می شود که قوس و قیاس و پناه این امت را به وجود می آورد و از مردم بی پناه دستگیری می کند؛ بنابراین طبق این روایت امام رضا(ع) پناه امت رسول الله و دستگیر آنها است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همچنین در عصر پیامبر(ص) عده ای  از مردم ایران زمین به زیارت حضرت رسول(ص) رفتند و حضرت رسول(ص) فرمودند شما اهل کجا هستید که بیان کردند ما فارس هستیم؛ حضرت رسول(ص) فرمودند«  بَضْعَةٌ مِنِّی» یعنی پاره ای از وجود من در ایران دفن می شود وکسی زیارت نمی کند او را جز این که خدا به برکت امام رضا(ع) حاجت او را برآورده می کند و هیچ صاحب غم و غصه ای نیست که به زیارت امام رضا(ع) برود و خداوند به برکت امام رضا(ع) غم و اندوه را از او بر می کند و گناهکاری نیست که به زیارت امام رضا(ع) برود جز اینکه خداوند به برکت زیارت امام رضا(ع) توفیق توبه را به او می دهد.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: کسانی که به زیارت حضرت معصومه(س) می روند باید بدانند که امام رضا(ع) فرمودند هرکس به زیارت خواهرم فاطمه معصومه(ع) برود، زیارت فاطمه معصومه(س) همانند زیارت من است.

وی افزود: بنابراین در جوار این بانوی کریمه بودن در حکم بندگی در پای بوس امام رضا(ع) بوده و به انسان رنگ و بوی امام رضا(ع) را می دهد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید براین که مردم ایران باید زیارت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قدر بدانند، گفت: در روایت ها بیان شده است که زیارت امام رضا(ع) مانند زیارت خدا در عرش الهی است و این قدر مقام زائر به واسطه زیارت امام رضا(ع) بالا می رود.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: امام رضا(ع) فرمودند هیچ زائری نیست به زیارت من بیاید مگر اینکه من در سه جا به زیارت او بروم و در هنگام موت، در هنگام صراط و در هنگام قیامت شفیع و دستگیر او می شوم و او را زیارت می کنم.

وی افزود: حضرت رسول(ص) می فرمایند در روز صراط هیچ کس به فکر دیگری نیست نه پدری به فکر فرزند است و نه فرزندی به فکر پدر و باید دقت کرد که امام رضا(ع) می فرماید من در چنین سرای حول و وحشتی از انسان دستگیری می کنم.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: با این مقام رضا(ع) برای بنده جا بسی شرمندگی است که از امام رضا(ع) مادیات بخواهد، امام رضا(ع) آن قدر مهربان و کریم هستند که اگر از ایشان معنویات بخواهیم مادیات زندگی ما را نیز مد نظرقرار خواهند داد همانطور که آیت الله مدنی به این شکل بودند و در احوال آیت الله مدنی بیان شده که ایشان با خود شرط کرده بودند که از امام رضا(ع) از دنیا چیزی را نخواهند ولی به دلیل مشکلات مالی عبای شان کهنه و فرسوده شده بود که پس از زیارت امام رضا(ع) هنگامی که می خواستنند از حرم خارج شوند عبای شان به در گرفت و پاره شد، آیت الله مدنی زمانی که این موضوع را دیدند دست به محاسن خود کشیده و نگاهی به گنبد و بارگاه امام رضا(ع) کردند و هنوز از گنبد نگاه خود را بر نداشتند که مردی محترم به ایشان گفت، آقا پدر بزرگ من چند عبا داشتند که با آن نمازمی خواندند اگر شما ناراحت نمی شوید یکی از این عباها که نو است را به شما بدهم.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: فردی گناهکار که متنبه شده بود نزد امام رضا(ع) آمد و از ایشان خواست که یک راه میانبر به او یاد بدهند که توبه اش زودتر پذیرفته شده و همه گناهانش بخشیده شودکه امام رضا(ع) فرمودند« زیاد بر محمد آل محمد صلوات بفرست».