استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه میان شیعه و محب تفاوت زیادی وجود دارد، گفت: شیعه تسلیم محض در برابر امام بوده و به افرادی مانند سلمان فارسی و میثم تمار شیعه گفته می شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام حسنی، سخنران حرم حضرت معصومه  سلام الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه ماه ذی القعده ماه امام رضا(ع) است، گفت: آغاز این ماه با ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) گره خورده است و همچنین ۲۳ ذیقعده روز زیارت مخصوص امام رضا(ع) است و آخر این ماه نیز با شهادت امام جواد پایان می یابد.

وی افزود: زیارت امام رضا(ع) صفای زندگی ها و سعادت دنیا و آخرت است و کسی که ولایت امام رضا(ع) را بپذیرد ولایت سایر معصومان را نیز پذیرفته است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان شیعیان امام رضا(ع) این است که رضایت این امام بزرگوار را به دست آوریم، تصریح کرد: کسب رضایت امام رضا(ع)، کسب رضایت خداوند است زیرا رضایت خداوند نیز در رضایت این امام بزرگوار قرار دارد.

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: امام رضا(ع) به شیعیان توصیه های فراوانی دارند که یکی از توصیه های ایشان این است که بحث و مباحثه در جامعه اسلامی زمانی ارزشمند است که معرفتی را به دنبال داشته باشند؛ بنابراین بحث های سیاسی و جدل های بیهوده اگر بدون ثمر بوده و معرفتی برای انسان به دنبال نداشته باشند، هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود: بحث و جدل بیهوده تنها موجب شعله ور شدن کینه و حسادت شده و زمینه دوستی و همکاری را در جامعه از بین می برد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید براینکه انسان باید در مقابل امام تسلیم محض باشد، گفت: میان شیعه و محب تفاوت زیادی وجود دارد و باید دقت کرد که تعداد شیعیان بسیار اندک است اما محبان اهل بیت(ع) زیاد هستند زیرا شیعه کسی است که در برابر امام تسلیم محض بوده و جز عمل به کلام امام و اطلاعت پذیری محض کار دیگری را انجام نمی دهد و بدون چون و چرا فرمان امام را اجرا می کند.

حجت الاسلام حسنی با اشاره به اینکه شیعه باید مانند سلمان فارسی و میثم تمار باشد، گفت: اگر کسی مثل این ها نباشد و خود را شیعه بداند ادعایی کرده و برای خود جامه ای اختیار کرده که در قد و قواره او نیست؛ بنابراین شیعه یا باید مثل سلمان باشد و یا اینکه باید تنها خود را محب اهل بیت(ع) بداند نه شیعه آنها؛ زیرا ادعای شیعگی کردن بودن عمل تنها راه را برای نفوذ دشمنان و سوء استفاده از عنوان تشییع فراهم می کند.

وی یادآور شد: امام رضا(ع) عده ای را به این خاطر که بدون دلیل ادعای شیعگی کرده بودند و در عمل چنین نبودند ۶۰ روز به حضور نپذیرند در حالی که محبان امام به راحتی با ایشان دیدار می کردند بنابراین اگر ادعای شیعگی داریم باید در عمل و کردار باید شیعه باشیم و بدون چون و چرا در هر عصر و زمانی تسلیم محض معصوم همان زمان باشیم./۹۶۸/