تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ساماندهی امور زیارت باید اولویت اصلی کارهای فرهنگی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها باشد، گفت: همانطور که زائران بزرگسال اهمیت بسیاری دارند باید برای کودکان زائر نیز برنامه مشخصی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با مسؤولان اداره پاسخ‌گویی، مشاوره و خدمات فرهنگی حرم کریمه اهل بیت(ع) که در سالن محراب انجام شد، با بیان اینکه هر دستگاه ماموریت‌های ذاتی مشخصی دارد، اظهار کرد: برخی از امور که وابسته به این ماموریت‌هاست نیز به عنوان اولویت مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان و مراجعه کنندگان در هر مجموعه‌ای باید از وضعیت خود آگاهی مطلوبی داشته باشند، تصریح کرد: رسالت اصلی در آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) پرداختن به زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیهاست به همین علت باید تعریف زیارت را مشخص و ابزار رسیدن به این هدف را دنبال کنیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: اگر همگان نسبت به هدف اصلی آگاهی مطلوبی داشته باشند امور مختلف از جمله ساخت و ساز را نیز در راستای تحقق هدف اصلی دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی امور زیارت باید اولویت اصلی کارهای فرهنگی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها باشد، عنوان کرد: همانطور که زائران بزرگسال اهمیت بسیاری دارند باید برای کودکان زائر نیز برنامه مشخصی داشته باشیم.

آیت‌الله سعیدی از کودکان به عنوان برترین زائران آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) نام برد و گفت: امیدواریم بتوانیم طرح کودکان خادم را با بررسی ابعاد مختلف آن در حرم مطهر دنبال کنیم.

وی حرم‌گردی و معرفی شخصیت‌ها مدفون در حرم مطهر را بخشی از زیارت بارگاه حضرت معصومه سلام‌الله علیها دانست و اظهار کرد: امکانات آستان مقدس محدود است به همین علت باید داشته‌های خود را به اولویت‌های نخست اختصاص دهیم نه اینکه با رها کردن اولویت‌های ضروری به اولویت‌های غیر ضروری بپردازیم.

امام جمعه قم یادآور شد: در مورد پاسخ‌گویی به سوالات در حرم کریممه اهل بیت(ع) برخی از مباحث با موضوع زیارت گره خورده است به همین علت باید به آنها به صورت ویژه‌تری توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ یک عرصه بسیار گسترده‌ای است، عنوان کرد: به هر میزانی که به این حوزه بپردازیم باز هم نمی‌توانیم نیازهای موجود را پاسخ‌گو باشیم اما این موضوع به معنای غافل شدن از اولویت‌های این حوزه نیست.

انتهای پیام/۱۱۵