به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و نماینده ولی‌فقیه در استان قم ظهر امروز در منازل جعفری و کیانی‌پور از جانبازان دفاع مقدس حضور یافت و ضمن دیدار و گفت‌و گو با این جانبازان قمی، از آن‌ها تجلیل کرد.
امام جمعه قم ضمن تقدیر از زحمات و رشادت‌های جانبازان دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس، دوران عجیبی است که درس‌ها و آموزه‌های بسیاری را برای ما به ماندگار گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز ما به برکت انقلاب پیامبر اسلام(ص) از نعمت دین اسلام بهره‌مند هستیم و باید قدردان این نعمت باشیم؛ جریان‌هایی همانند دفاع مقدس نیز نشان می‌دهد که دین به‌راحتی به دست ما نرسیده است.
تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) یادآور شد: حوادثی همانند سیل به‌خوبی اثبات کرده است که همچنان مردم پای نظام ایستاده‌اند و انگیزه و غیرت‌های آن‌ها زنده است؛ در سیل اخیر روحانیون، پاسداران، نیروی انتظامی، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در کنار یکدیگر بسیج شدند تا با تلاش، همدلی و وحدت خود بتوانند بلای طبیعی که خداوند متعال در بطن و متن آن خیری قرار داده است را پشت‌سر گذارند.
وی با بیان اینکه جانبازان پرچم‌های پر افتخار و نماد ایثار و گذشت هستند، تصریح کرد: این افراد با ایمان اخلاص و اعتقادی که به وطن خود داشتند در میدان دفاع حضور یافتند و از جان خود گذشتند هر چند آن‌ها به شهادت نرسیدند اما گاهی جانبازی سخت‌تر از شهادت است.
*جانبازان سربازان واقعی امام زمان(عج) هستند
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه وجود جانبازان موجب برکات بسیاری برای نظام اسلامی است، مطرح کرد: جانبازان سربازان واقعی امام زمان(ع) و در خدمت دین بوده و هستند و امیدواریم اقشار مختلف مردم از این معلمان کلاس، درس بیاموزند.
امام‌جمعه قم با بیان اینکه پاسداران مظهر افتخار انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: این افراد در همه صحنه‌های مورد نیاز نظام اسلامی حضور می‌یابند و تلاش می‌کنند تا مشکلات مردم را رفع کنند همانطور که در سیل‌های اخیر نیز رشادت‌ها و دلاوری‌های خود را به شیوه مطلوب به نمایش گذاشتند.
وی یادآور شد: هر چند شهدا به سمت خداوند متعال شتافتند اما جانبازان ماندند تا با ماندن خود جهاد مضاعفی داشته باشند و بتوانند ادامه مسیر شهدا را دنبال کنند.
سردار سیدجواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در حاشیه این دیدارها طی سخنانی با بیان اینکه پاسداران حامیان اصلی مظلومان جهان هستند، مطرح کرد: مصداق تروریست آمریکایی‌ها هستند که امثال داعش را ایجاد کرده و به دنبال ضربه‌زدن به تشیع هستند،
همچنین، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان قم نیز در این دیدار آیت‌الله سعیدی را همراهی کرده است.