مدیرکل فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مداحان رسانه شاعران هستند؛ گاهی شاعر در میان صوت مداح گم می‌شود اما او در نزد خداوند متعال اجر و پاداش مضاعفی دارد، باید حلقه وصل میان شاعران و مداحان ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی ظهر امروز در نشست که در سالن اجتماعات حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) دومین کتابخانه بزرگ و از نظر خدمات دهی نخستین کتابخانه استان قم است، اظهار کرد:‌ ۸۰۰ نفر آقا و خانم هر روز می‌توانند از ۶ تالار قفسه باز موجود این کتابخانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه عمده کتاب‌ها از طریق وقف و اهدا به کتابخانه حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) رسیده است، اضافه کرد: برخی از این کتاب‌ها متعلق به شاعران است، مرحوم خوش‌دل تهرانی نزدیک به پنج هزار کتاب را به این مجموعه اهدا کرده و خانم کاظمی قمی نیز از جمله دیگر افرادی بوده که کتابخانه شخصی خود را اهدا کرده است.

مدیرکل فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی افرادی برای نگارش پایان‌نامه‌های خود به مجموعه کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها مراجعه می‌کنند.

وی از برگزاری سومین کنگره علمی و فرهنگی با محوریت حضرت آمنه(س) یاد کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای برگزاری این کنگره و معرفی این بانوی بزرگ که عالم اسلام مرهون او است، نشستی با حضور شاعران داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشای با اشاره به اینکه شهدا از جان و برخی از مردم از مال خود برای اسلام می‌گذرند، عنوان کرد: از شاعران توقع داریم که گاهی اگر لازم باشد که نام خود برای اسلام گذر کند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون شاعران نیازمند رسانه هستند، تصریح کرد: مداحانی که صدای خوب آنها را مردم می‌پسندند رسانه شاعران هستند؛ گاهی شاعر در میان صوت مداح گم می‌شود اما او در نزد خداوند متعال اجر و پاداش مضاعفی دارد، باید حلقه وصل میان شاعران و مداحان ایجاد شود تا هر دو گروه کار خود را کیفیت بخشیده و به شیوه مطلوب‌تری شاعران اشعار خود را به نمایش گذارند.

مدیر فرهنگی هنری استان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به افزایش اشعار تکراری میان مداحان اظهار کرد: مسؤولان نسبت به شاعران مسؤولیت بیشتری دارند چرا که این افراد باید برای ایجاد حلقه‌های وصل میان شاعران و مداحان تلاش کنند.

انتهای پیام/۱۱۵