امام جمعه قم با بیان اینکه پیشکسوتان امانتی نزد جامعه هستند، گفت: باید روحیه رزمندگان دفاع مقدس بازشناسی و ابعاد آن بررسی شود، اکنون نتیجه حفظ این روحیه را در جوان‌های نسل جدید انقلاب مشاهده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان ستاد کل نیروهای مسلح کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با بیان اینکه بزرگداشت پیشکسوتان دفاع مقدس باید به عنوان یکی از مباحث مورد تاکید مطرح باشد، اظهار کرد: تکریم شهدا یک موضوع مهم است اما تشکیل کلاس و مدرسه‌ای با عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس نیز یک مقوله مهم دیگری است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا خون خود را به پای ریشه‌های نهال نهضت انقلاب اسلامی ریخته‌اند، تصریح کرد: تکریم و حفظ روحیه پیشکسوتان نیز یک اولویت مورد نیاز است که باید توسط مجموعه‌های مختلف دنبال شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه تکریم پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت دارای ریشه‌های قرآنی است، خاطرنشان کرد: افرادی که در عرصه‌های مختلف جهادی و فرهنگی گام‌های نخست را برداشته‌اند همانطور که از نظر زمانی بر دیگران حق تقدم دارند در بارگاه خداوند متعال نیز از نظر اعتباری حق تقدم دارند و از مقربین بارگاه خداوند هستند.

وی یادآور شد: جایگاه پیشکسوتان به میزانی بالاست که در فرازی از آیه سوره مبارک حشر از خداوند متعال می‌خواهیم که هیچ کینه‌ای از آنها در دل ما قرار ندهد؛ از نظر عاطفی دعا کردن نشان از یک ارتباط معنوی و عاطفی میان دعاگو و دعاشونده است چرا که ما همیشه دعاگوی فردی هستیم که برای او احترام قائل می‌باشیم.

آیت‌الله سعیدی از نیروهای انسانی به عنوان یکی از عناصر تشیکل دهنده گنج دفاع مقدس نام برد و گفت: نیروهای انسانی یکی از ابعاد این جنگ هستند که باید کشف شوند، عوامل شکست و پیروزی در جنگ و شناخت هویت و شگردهای دشمن از دیگر ابعاد این گنج است.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیشکسوتان امانتی نزد جامعه هستند، خاطرنشان کرد: باید روحیه رزمندگان دفاع مقدس بازشناسی و ابعاد آن بررسی شود، اکنون نتیجه حفظ این روحیه را در جوان‌های نسل جدید انقلاب مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: نمونه آشکاری از روحیه دفاع مقدس که کشور را مورد تاثیر خود قرار داده شهید محسن حججی است که با رفتار و منش خود نشان می‌دهد اسیر واقعی داعش است و در حقیقت این مرد جوان داعشی را به اسارت گرفته چرا که در چهره او شهامت، اقتدار و عزت به خوبی قابل مشاهده است.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه روحیه پیشکسوتان دفاع مقدس باید حفظ شود، مطرح کرد: این افراد باید روحیه خود را به دیگران منتقل کنند در حالی که اگر خودشان این روحیه را نداشته باشند نمی‌توانند برای دیگران درس‌آموز باشند به همین علت یکی از مهم‌ترین کارها حفظ روحیه رزمندگان و جهادگران است.

انتهای پیام/۱۱۵