سردبیر خبرگزاری رسا گفت: اکنون خبرگزاری رسا در زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی فعالیت می‌کند و روزانه ۲۰۰ خبر در این خبرگزاری تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، استادیان ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان موسسه رسا با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت استان مقدس کریمه اهل بیت(ع) که در سالن جلسات محراب انجام شد، با اشاره به اینکه این موسسه از سال ۸۲ با رویکرد خبررسانی شکل گرفته است، اظهار کرد: اکنون خبرگزاری رسا در زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی فعالیت می‌کند و روزانه ۲۰۰ خبر در این خبرگزاری تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرگزاری رسا در مرحله نخست به دنبال انتشار اخبار علما و حوزه است، اضافه کرد: سرعت در انعکاس خبر و دقت در صحت خبر به عنوان اولویت‌های مورد توجه بوده است به همین علت اکنون اعتماد مورد نظر نسبت به فعالیت این خبرگزاری حاصل شده است و اخبار علما، مراجع و حوزه‌های علمیه در این خبرگزاری منتشر می‌شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: سرویس‌های حوزه و روحانیت، سیاسی، بین‌المللی، فرهنگ و اجتماع، عکس و طرح و گرافیک در این خبرگزاری فعال است که نیروهای مختلف برای تولید محتوا در این بخش‌ها فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه جامعی از عکس‌های علما در خبرگزاری رسا در حال آرشیو شدن است، تصریح کرد: اکنون اعتماد به این مجموعه سبب شده است که رسانه‌ها برای انعکاس خبر علما و حوزه به این مجموعه خبری مراجعه می‌کنند.

استادیان از تبدیل خبرگزاری رسا به موسسه خبری رسا یاد کرد و ادامه داد: این موسسه فعالیت خود را در بخش بین‌الملل و فضای مجازی توسعه بخشیده است چرا که احساس کردیم باید در این فضاها حضور پرشوری داشته باشیم، طلاب به عرصه فضای مجازی ورود داشته و بدنه جامعه نیز درگیر این عرصه هستند.

وی با اشاره به اینکه رهنمودهای مراجع و علما برای مجموعه خبرگزاری رسا راهگشا بوده است، یادآور شد: درس‌های خارج اساتید که با محوریت فقه حکومتی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود در پایگاه فقه حکومتی انعکاس داده می‌شود.

استادیان از ارتباط مطلوب خبرگزاری رسا با پایگاه خبری آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) یاد کرد و افزود: واحد ارتباطات و رسانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها مشارکت مطلوبی با خبرگزاری رسا دارد به همین علت در پوشش برنامه‌های حرم مطهر با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

انتهای پیام/۱۱۵