استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت رسول(ص) در کلام نورانی خود راه های رسیدن به بهشت را برای امت اسلامی تبیین کرده و می فرمایند که یکی از راه های رسیدن به بهشت صداقت در گفتار یا راست گفتاری است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام مهدیان با بیان این که ماه ذی العقده ماه عاشقی و روی کردن بندگان به سوی خانه خدا و حرم مطهر حضرت رسول(ص) است، گفت: عاشقان در هر کجای عالم که باشند پیرو اهل بیت(ع) هستند و به دنبال آنها می روند و بنا به روایت اهل بیت(ع) دین جز حب و عشق عاشقی به ذات خداوند و اهل بیت(ع) نیست.

وی افزود: نقل شده است که زمانی که اویس قرنی متوجه شکسته شدن دندان حضرت رسول(ص) شد پرسید کدام دندان حضرت شکسته شدند که در پاسخ بیان کردند که فلان دندان و اویس با شنیدن این خبر دندان خود را شکست و گفت که روا نیست که دندان حضرت رسول(ص) شکسته و دندان من سالم باشد.

وی افزود: مؤمن واقعی مانند اویس قرنی است که تحمل حتی یک ذره ناراحتی رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) را نداشته و نسبت به دوستان اهل بیت(ع) مهربان و نسب به دشمنان ایشان دشمن است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که در جاهای مختلف قرآن کریم نام رسول خدا(ص) آمده که در سوره محمد، سوره فتح، سوره احزاب، سوره آل عمران و سوره صف نام مبارک ایشان ذکر شده است، گفت: حضرت رسول(ص) منادی نور برای تمامی امت ها هستند و تمامی انبیاء مژده ولادت ایشان را داده بودند اما متأسفانه عده ای که در حاضر انسان دوست هستند اما در باطن جز حیوان صفتی و حیوان دوستی چیزی در باطن ندارند ایشان را ساحر خوانده و ولایت ایشان را نپذیرفتند.

حجت الاسلام مهدیان با اشاره به این که مؤمن به معنای واقعی کلمه عاشق رسول الله(ص) است، تصریح کرد: عشق به رسول خدا(ص) دنیا و آخرت انسان را آباد می کند و محبت انسان نباید ظاهری باشد و این محبت باید همواره در قلب انسان بوده و انسان را برای اطاعت خداوند نزدیک کند.

وی افزود: اگر انسان با خدا معامله کرده و محب واقعی اهل بیت(ع)باشد تمام مشکلاتش حل می شود و هر چه انسان از این خاندان و محبت به آنها فاصله بگیرد روز به روز بیچاره تر می شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر زندگی انسان توأم با تقوا و نام امام زمان(عج) باشد عاقبت به خیر می شود؛ همانگونه که حضرت علی(ع) می فرمایند« شما نمی توانید مانند علی(ع) باشید اما زندگی شما می تواند بویی از علی(ع) داشته باشد».

حجت الاسلام مهدیان تصریح کرد: رسول خدا(ص) می فرمایند« اِضمَنوالى سِتّا مِن اَنفُسِكُم اَضمَن لَكُمُ الجَنَّةَ اُصدُقُوا اِذا حَدَّثتُم وَأوفُوا اِذا وَعَدتُم وَاَدُّوا اِذا ئتُمِنتُم وَاحفَظوا فُروجَكُم وَغُضّوا اَبصارَكُم وَكُفّوا اَيديَكُ»یعنی شش چيز را

گفتار، وفاى به عهد، بر گرداندن امانت، پاكدامنى، چشم بستن از گناه و نگه داشتن دست (از غير حلال).

وی افزود: براساس این حدیث اگر انسان محب رسول الله(ص) است و می خواهد بهشت را به دست بیاورد باید در گفتارش راستی داشته باشد و با دروغ رسول خود و ملائکه را به سخره نگیرد زیرا درآمد حاصل از دروغ مانند آتش است و زندگی انسان را تباه می کند و همچنین مؤمن بالله به عهد خود به خصوص نسبت به کودکان و خانواده وفا کرده، امانت مردم را به درستی پس داده، پاکدامنی کرده و رزق حلال به دست آورده و چشم و دل خود را به روی لذت ناشی از گناه می بندد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: همچنین حضرت رسول(ص) در روایتی دیگر می فرمایند که «وَالَّذى نَفسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ لاتَدخُلُوا الجَنَّةَ حَتّى تُؤمِنوا وَلا تُؤمِنوا حَتّى تَحابّوا اَفَلا اُنَبِّئُكُم بِشَىْ ءٍ اِذا فَعَلتُموهُ تَحابَبتُم؟ اَفشُوا السَّلامَ بَينَكُم» یعنی به خدايى كه جان محمد در دست (قدرت) اوست به بهشت نمى رويد تا مؤمن شويد و مؤمن نمى شويد تا يكديگر را دوست بداريد، آيا مى خواهيد شما را به چيزى خبر دهم كه با انجام آن، يكديگر را دوست بداريد آن سلام کردن است پس سلام كردن میان يكديگر را رواج دهيد».