استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه در قرآن کریم ۵۰ صفت برای مؤمنان ذکر شده است، گفت: اشتیاق به پرداخت زکات از صفات مؤمنین است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم میرامام، در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر با بیان اینکه در قرآن کریم ۵۰ صفت برای مؤمنان ذکر شده است، گفت: یکی از صفاتی که قرآن کریم برای مؤمن ذکر می کند این است که مؤمن شوق به پرداخت زکات دارد و از این شوق مؤمن به عنوان شوق وافر یاد شده است.

وی افزود: متأسفانه در جامعه امروز خانواده ها به ویژه زن و شوهر با وجود اینکه شاغل هستند از محاسبه خمس و زکات اموال خود پرهیز کرده و پرداخت زکات و خمس را امری غیرضروری دانسته و حتی در بعضی از موارد نسبت به این وطیفه واجب مالی ناآگاه هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مالی که خمس و زکات آن پرداخت نشود حلال نیست و باید دقت کرد که خمس و زکات حق خداوند، و حق فقرا در اموال انسان است و همان خدایی که نماز را واجب کرده این حق را نیز در قرآن کریم بر مؤمن واجب کرده است.

وی افزود: افرادی مانند قارون حاضر نشدند خمس و زکات اموال خود را پرداخت کنند و در نتیجه به عذاب خدا گرفتار شدند و ما باید بدانیم که خمس و زکات حقی است که به گردن انسان بوده و باید پرداخت کند و اگر این حق را پرداخت نکرده و از دنیا برود و ورثه خبر داشته باشند که این حق پرداخت نشده باید قبل از تقسیم ارث این حق را پرداخت کنند بعد ارث را تقسیم کنند تا مالشان حلال شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه بانوان و مادران باید نسبت به این موضوع دقت داشته و با چشم پوشی از تجمل گرایی و خرج های اضافی همسر خود را به پرداخت خمس و زکات دعوت کنند، گفت: خمس و زکات انسان را فقیر نمی کند بلکه به مال انسان برکت می دهد و برکت چیزی است که کم انسان را زیاد می کند.

خانم میرامام اظهار کرد: لقمه حلال در عاقبت به خیری و صالح شدن فرزندان انسان بسیار مؤثر است بنابراین نه تنها باید خمس و زکات اموال را خود را پرداخت کنیم بلکه باید توجه کنیم با دقت در این کار اموالی حلال و پاک در اختیار فرزندان خود قرار دهیم تا عاقبت به خیر شویم.

وی یادآورشد: اگر انسان به خانه ای وارد شود و یقین دارد که در آن خانه خمس و زکات پرداخت نمی شود و بداند مالی که از آن طعام تهییه شده از مالی است که خمس و زکات آن پرداخت نشده نمی تواند آن مال را استفاده کند.

انتهای پیام/۱۱۲