مؤلف کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» با اشاره به اینکه نام ۶۰ منبع مکتوب در این کتاب مطرح شده است، گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات مختلف در این کتاب از ۱۰۰ سند و ۱۵۰ منبع شفاهی استفاده شده است.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، احمد جمراسی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه اسناد و منابع تاریخی در حال نابود شدن است، اظهار کرد: اکنون پایان‌نامه‌ها با محوریت تاریخ محلی دنبال می‌شود چرا که اگر به آنها پرداخته نشود از بین می‌روند.
وی با تاکید بر اینکه بایستی به مناطق تاریخی به صورت گسترده‌تر پرداخته شود، اضافه کرد: در کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» به مباحث فرهنگی، اجتماعی و تاریخی فراهان پرداخته شده است.
مؤلف کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار پنج رشته علمی در فراهان تربیت یافته‌اند، پروفسور حسابی، کاظمی، مصدق، پروین اعتصامی و حسین فراهانی از جمله شخصیت‌های علمی و فرهیخته برجسته این منطقه هستند.
وی با بیان اینکه شجره نامه ۶۰ درصد مردم فراهان در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: برای تهیه کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» از دیدگاه تاریخی و جغرافیایی استفاده شده است.
جمراسی با اشاره به اینکه نام ۶۰ منبع مکتوب در کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» مطرح شده است، یادآور شد: برای جمع‌آوری اطلاعات مختلف در این کتاب از ۱۰۰ سند و ۱۵۰ منبع شفاهی استفاده شده است.
انتهای پیام/۱۱۵