رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قم گفت: دوره آموزشی منبر غدیر با حضور نزدیک به هزار طلبه و روحانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در هفته جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام حسین احمدی ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت عید غدیر استان قم که در سالن جلسات ستاد بازسازی عتبات و عالیات این استان برگزار شد، با بیان اینکه برای بزرگداشت عید غدیر باید از ظرفیت‌های مجموعه‌های مختلف دولتی و غیردولتی استفاده شود، اظهار کرد: هر چند محوریت کارها مردمی خواهد بود اما مجموعه‌های دولتی نیز باید حمایت لازم را داشته باشند.

وی از برگزار نشستی با رؤسای اتحادیه‌ها و مسؤولان اتاق اصناف استان قم یاد کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این افراد علاوه بر تامین اطعام برنامه‌های عید غدیر در امور مختلف دیگر نیز استفاده کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قم خاطرنشان کرد: دوره آموزشی منبر غدیر ویژه طلاب و روحانیون با حضور نزدیک به هزار نفر و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در هفته جاری برگزار می‌شود.

وی از دیدار ستاد بزرگداشت عید غدیر استان قم با آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی یاد کرد و گفت: جشنواره مدافعان حرم(پیروان غدیر) نیز یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده است که با مشارکت مجموعه‌های مختلف فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی به برگزاری ویژه برنامه‌های عید غدیر در سطح ۴۰ مسجد استان قم اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر جشن‌ها، همایش ویژه بانوان نیز در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف شهر هماهنگی‌های لازم انجام شده است، اظهار کرد: امیدواریم طی سال جاری بتوانیم شاهد تشکیل دبیرخانه اطعام غدیر باشیم تا در سال آینده با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های مختلف از جمله مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، سازمان اوقاف و امور خیریه و شهرداری قم در قالب این دبیرخانه ۳۱۳ ایستگاه صلواتی را با ۳۱۳ تنوع غذایی در عید غدیر برپا کنیم.

احمدی با تاکید بر اینکه ستاد بزرگداشت غدیر در وزارتخانه‌های مختلف تشکیل شده است، عنوان کرد: در گذشته این عید میان مردم مظلوم واقع شده بود اما اکنون به برکت فعالیت‌های انجام شده به شیوه مطلوبی ترویج یافته است.

انتهای پیام/۱۱۵