سلام بر بقیع و امامان بقیع
سلام ما بر محضر آقا و مولایی که شهید است و پسر شهید و پدر شهید
سلام دل داغدارمان بر آخرین یادگار کربلا
سلام بر موج‌های فرات در چشمان اشک‌بار ایشان که چون پدر بزرگوارشان حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام بعد از عاشورا ایام برایشان برمدار ماتم و اندوه می‌چرخید.
و سلام بر علمدار سنگر علم و فضیلت. سردار دانشمندی که به‌سان ذوالفقار مولا علی علیه‌السلام شکافنده علوم بوده و بیشترین احادیث و روایات تشیع از بیانات گوهربار ایشان و پسر گران‌قدرشان صادق آل محمد علیه‌السلام نقل‌شده و دنیای علم و فقاهت هرچه دارد مدیونشان است.
سلام بر آن امام مظلوم که بارگاه قدسی‌شان در بقیع در میان آن چهار قبر خاکی سومین قبر از سمت راست است که غربت آن مزار سال‌هاست اشک شیعیان را جاری ساخته و دل‌ها را به درد آورده است.
آن امامی که به زهر کینه هشام بن عبدالملک یا ابراهیم بن ولید یا زید بن حسن که هر سه با کینه و عداوتی که از امام در دل داشتند عامل قتل حضرت نام برده شده‌اند به شهادت رسید. شهادتی دردناک با زین زهرآگین و آلوده به سمی عجیب که به‌سرعت باعث متورم شدن جسم مطهر حضرت شد و با سختی ملال‌آوری جان قدسی حضرت پس از سه روز درد و رنج به ملکوت اعلی پیوست تا شیعیان تا قیام قیامت سوگوار آن امام همم باشند.
و اینک چه غریبانه حاجیان شیعه به سوی عرفات می‌روند که دل‌هایشان برای غربت قبر خراب سلاله رسول خدا چون کبوتران بقیع پر می‌کشد! و چه خلوت است آنجا در این روزها و این شب‌ها…
و چه دل‌تنگ هستند آنان که تنها دل‌هایشان همگام با زائران بیت‌الله الحرام طوف حرم می‌کند و سعی صفا و مروه… و قلب‌هایشان چون حاجیان آکنده از حزن و اندوه از شهادت حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام است.
میدانیم خواهد رسید روزی که بقیع و آستان قدس نبوی و مسجدالحرام از چنگال ستمگران و دشمنان به‌ظاهر مسلمان که علناً تیشه بر ریشه اسلام ناب محمدی می‌زنند آزاد شود.
میدانیم خواهد رسید روزی که عزیز حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها منتقم خون خدا بر دیوار کعبه تکیه زند و طنین ندایی دلربا عالم را فراگیرد «الا یا اهل العالم انا بقیه الله…»
بارالها جهان دل‌تنگ آن ندای دل‌نشین است… آنگاه‌که خورشید پشت ابر رخ بنماید و چشم عالم را به حضور پس از ظهور خویش روشن نماید و ما لبیک‌گویان سراسیمه و پابرهنه در کوی و برزن بدویم به سویش و در رکاب حضرتش جان بازیم.
حسینی خرم‌آبادی

پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام