استاد حوزه علمیه خواهران گفت: فرزندان شایسته و محب ولایت امیر المؤمنین در دامان مادری مؤمن، مقید و با ایمان پرورش می یابند؛ همانطور که مادران اهل بیت (ع) نیز چنین انسان هایی بودند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم دریاباری استاد حوزه علمیه خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه اسلام برای مادر در امر تربیت فرزند نقش محوری قائل است و دلیل تأکید اسلام بر انتخاب همسر شایسته از سوی مردان نیز همین موضوع است؛ گفت: قرآن کریم از زنان و مردان مؤمن می خواهد؛ برای خود زنان مؤمن و همسران پاک و شایسته انتخاب کنند.

وی افزود: اگر زندگی اهل بیت (ع) را بررسی کنیم؛ متوجه می شویم که تمامی اهل بیت (ع) از مادرانی پاکدامن و شایسته متولد شده اند که در علم و تقوا سرآمد زنان زمان خود بوده اند و این موضوع نشان می دهد که تا چه اندازه تقوای مادر حتی در تولد امام معصوم (ع) نقش دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر این که مادر در دوران قبل از بارداری با تقوا و عفت خود و در دوران پس از تولد کودک، با رعایت احکام الهی و با وضو بودن می تواند فرزند با ایمانی را در دامان خود پرورش دهد؛ تصریح کرد؛ مادر مؤمن، با وضو به فرزند خود شیر داده و اگر بخواهد او را غذا بدهد؛ حتما غذایی را که در خانه طبخ می کند؛ با بسم الله و اذکار آغاز کرده و آن غذا را می پزد و سعی می کند در مقابل فرزند با تقید به نماز و تلاوت آیات قرآن کریم، اهمیت دین مداری را به فرزند خود یادآوری کند؛ زیرا کودک، بیشتر زمان را با مادر خود گذارنده و بیشترین الگو برداری را از مادرش دارد.

وی افزود: مادر امام خمینی (ره) و دایه ایشان هرگز بدون وضو و بدون تلاوت قرآن کریم به امام شیر نداده و همواره در تربیت فرزندان خود با وضو و مأنوس با قرآن بودند و همین انس با قرآن و شیر پاک بود که توانست امام خمینی (ره) را به یکی از علمای آزادی بخش و پیرو حقیقی امام حسین (ع) در طول تاریخ معاصر تبدیل کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مادری که می خواهد فرزندان او محب اهل بیت (ع) باشند؛ برای او در قالب لالایی یا قصه، داستان زندگی اهل بیت (ع) را بیان می کند و سعی دارد در محافل دینی و معنوی حضور داشته باشند تا فرزند او با حضور در مکان های آرامش بخش به باور عمیق روحی و خداشناسی برسد.

خانم دریاباری اظهار کرد: مادری که گوش خود را با موسیقی غنایی پر کرده، به نماز و انس با خدا توجه ندارد و گاهی چه بسا در طول سال حتی یک آیه از قرآن را تلاوت نکند؛ نمی تواند فرزندان مؤمن و محب اهل بیت(ع) را تربیت کند.

وی افزود: یکی از دلایل انحراف افراد در طول تاریخ، بد تربیتی و بی دینی مادرانشان بوده است و از این جمله می توان به بنی امیه و کسانی اشاره کرد که شاید در ظاهر ادعای ایمان داشتند ولی با غصب مقام امامت و خلافت در تاریخ، انحرافات بزرگی را در جامعه اسلامی ایجاد کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به داستان انتخاب دایه برای حضرت رسول به دلایل حفاظتی و حفظ جان ایشان از بیمارهای آن زمان در مکه یادآور شد؛ حضرت آمنه سلام الله علیها و حضرت عبدالمطلب (ع) زمانی که قرار شد؛ برای حضرت رسول (ص) دایه انتخاب کنند؛ حضرت عبدالمطلب به یکی از نزدیکان خود فرمود: می خواهم برای ایشان زنی را برای شیر دادن معرفی کنم که زنی پاکدامن، باحجاب، یکتا پرست و شجاع باشد.

وی گفت: با بیان این شاخصه ها، حلیمه به حضرت عبدالمطلب (ع) معرفی شد که قبیله او در میان عرب جاهلی به شجاعت، فصاحت و پاکدامنی شهرت داشته؛ این موضوع نشان می دهد کسی که به فرزند شیر می دهد و مادر تا چه اندازه در دین مداری فرزندان مؤثر هستند.

انتهای پیام/۱۱۲