استاد حوزه علمیه قم گفت: آنچه ازدواج در نظام اسلامی را از سایر ادیان جدا کرده و آن را به عنوان پیوندی مقدس قرار داده است، تولد نسل صالح است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد فقیهی، در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه ازدواج یکی از مقدس ترین سنت های الهی است و در عالم هستی پیوندی مبارک تر از پیوند حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی(ع) وجود ندارد، گفت: نسل ائمه معصوم(ع) از برکات این ازدواج هستند و اگر این پیوند نبود خداوند نسل ائمه معصوم(ع) را در هیچ کجای دیگری قرار نمی داد.

وی افزود: برکات ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نشان می دهد که هدف از ازدواج نباید کسب مادیات و یا تنها برآورده کردن نیازهای مادی باشد بلکه مبارک بودن پیوند ازدواج به این علت است که بتواند تولد نسل صالحی را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین آنچه که ازدواج در نظام اسلامی را از سایر ادیان جدا کرده و آن را به عنوان پیوندی مقدس قرار داده است، تولد نسل صالح است.

استاد حوزه علیمه قم با بیان اینکه در سایر ادیان هدف از ازدواج تنها برآورده کردن نیازهای شهوانی بوده و ازدواج به عنوان رکن بندگی خدا و رسیدن به تکامل دینی بی معناست، گفت: با وجود اینکه در آیین مسیحیت ازدواج مقدس است اما آن را مانع تکامل دینی می دانند به گونه ای که شیوه روحانیان مسیحی تجرد است اما در اسلام نه تنها ازدواج مقدس است بلکه ازدواجی در نگاه خداوند متعال اهمیت دارد که بتواند خشوع و بندگی را به دنبال داشته باشد و به عبارت دیگر ازدواج در اسلام به همین واسطه حافظ ایمان از غارت شیطان نامیده شده است.

حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه خداوند حتی در مسیر کمال و بندگی برای اینکه حضرت آدم(ع) یاوری داشته باشند، حضرت حوا(س) را هم کفو و همراه ایشان خلق کرد، گفت: ازدواج برای این است که انسان در کنار هم کفو خود در مسیر بندگی خدا بتواند حرکت کند و از آنجایی که بندگی خداوند در آرامش ممکن می شود خداوند هدف از ازدواج زن و مرد را آرامش عنوان کرده است.

وی با بیان اینکه حضرت رسول(ص) می فرمایند که ازدواج سنت من است و هرکس از سنت من روی گردان باشد از من نیست، ادامه داد: از رسول خدا(ص) احادیث دیگری در منزلت ازدواج نقل شده است که می فرمایند«وقتی كسی كه به خواستگاری می آید و اخلاق و دینش مایه رضایت است به او زن دهید كه اگر چنین نكنید، فتنه و فساد زمین را پر خواهد كرد و بهترین ازدواج ها آن است كه آسان تر انجام گیرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: براساس آنچه که بیان شد ازدواج محبوب ترین بنای اسلامی است و ازدواج آسان نه تنها نیاز جامعه امروز بلکه خواسته رسول خدا(ص) از مسلمانان است.