استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه امام محوری سیره تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها است، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در عصری که همه از ترس نفاق در خانه های خود پنهان شده بودند یک تنه به مسجد رفته و از مقام امامت و ولایت امام علی(ع) دفاع کردند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم رابودان، در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر با بیان اینکه امام محوری مهم ترین شاخصه زندگی یک مسلمانان حقیقی است، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی ولایتمداری و امام محوری هستند و به صورت عملی این موضوع را اثبات کرده اند.

وی افزود: پس از اینکه غدیر از مسیر اصلی خود منحرف شد حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یگانه ناجی مقام امامت وارد میدان شده و با قرائت خطبه فدکیه یک تنه از امام زمان خویش دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه اگر خطبه فدکیه و شهادت جانسوز حضرت زهرا سلام الله علیها نبود غدیر در طول تاریخ محو می شد، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها با قبر مخفی و دفن شبانه خود پیام غدیر را به تمام نسل های بشر طول تاریخ انتقال داده و بیان کردند که غدیر چیست و منظور از واژه مولا در غدیر چه بود.

رابودان با اشاره به فرازهایی از خظبه فدکیه تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها نفاق را عامل انحراف از غدیر عنوان کرده و در یک فراز از خطبه فدکیه خطاب به مردم از آنها می پرسند« آیا پدرم پیامبر نمی‌فرمود: «حرمت هرکس در فرزندان او حفظ می‌شود» چه به سرعت مرتکب این اعمال شدید( مقام امامت و فدک را غصب کردید) و حرمت فرزندان رسول خدا(ص) را حفظ نکردید.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها خود فدایی راه ولایت و دفاع از مقام امامت شد بلکه فرزندان خود را نیز ولایتمدار تربیت کرد به گونه ای تمام فرزندان ایشان در حمایت از حق ولایت امام علی(ع)به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براینکه انسان ولایتمدار اهل چون و چرا نیست بلکه تبعیت محض دارد، گفت: خانواده اهل بیت(ع) در ولایتمداری الگو هستند به گونه ای که امام حسین(ع) زمانی که قصد کربلا کردند هیچ کس از اعضای خانواده ایشان را تنها نگذاشت و همه در حمایت از ایشان به عنوان امام عصر خویش در میدان حاضر شدند.

رابودان ادامه داد: مقام امامت به حدی رفیع و عظیم است که اگر برای دفاع از مقام امامت لازم شد انسان باید تمام اعضای خانواده خود را فدا کند.

وی یادآور شد: شاخصه حضرت زهرا(س) برای تربیت فرزندان، تبعیت از امام بود به گونه ای که هرگز امام حسن و امام حسین(ع) و سایر فرزندان حضرت زهرا سلام الله عیلها گامی را خلاف گام های امام عصر خویش بر نداشتند و امام حسن و امام حسین(ع) با وجود شجاعت و دلیری پس از شهادت مادر از امام علی(ع) تبعیت کرده و در کنار پدر به خاطر حفظ مصلحت امت سکوت کردند.

انتهای پیام /۱۱۲