ویژه برنامه جشن ولادت امام هادی(ع) پیش از ظهر امروز با اجتماع عظیم بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، ویژه برنامه جشن ولادت امام هادی(ع) در رواق حضرت خدیجه سلام الله علهیا برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی خانم خدایی همراه بود، این استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به سالروز ولادت امام هادی(ع) با بیان اینکه یکی از شاخصه های امامان معصوم داشتن مادرانی مؤمن و با تقوا بوده است، گفت: امام هادی(ع) درباره مادرشان حضرت سمانه سلام الله علیها که مادر بزرگ امام زمان(عج) هستند می فرمایند« مادرم عارف به حق بود، شیطان سرکش به او نزدیک نمی شد، خداوند حافظش بود و در زمره مادران صدیقین و صالحان قرار داشت».

وی  با اشاره به این حدیث از امام هادی(ع) گفت: این حدیث نشان می دهد که یکی از خصلت های مادران در جامعه اسلامی که رسالت تربیتی فرزندان را بر عهده دارند باید این باشد که نسبت به اهل بیت(ع) عارفا به حق باشند و نسبت به اهل بیت(ع) شناخت کاملی داشته باشند تا بتوانند فرزندان صالحی تربیت کنند و این موضوع شامل شناخت غدیر نیز نمی شود.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: کسی که عارفا به حقه باشد نه تنها در مسیر بندگی قرار دارد بلکه می تواند انسان ساز و مؤمن پرور شود.

خانم خدایی با بیان این که متأسفانه مادران جامعه امروز ما نسبت به سیره اهل بیت(ع) و مادران اهل بیت(ع) آگاهی کاملی ندارند و در نتیجه نمی تواند شیعه به معنای مطلق کلمه تربیت کنند، یادآور شد: مهم ترین رسالت یک مادر این است که احکام اسلام را بشناسد و این احکام را به همسر و فرزندان خود یادآوری کند تا آنها نیز در مسیر اهل بیت(ع) گام بردارند.

لازم به ذکر است این ویژه برنامه جشن با مراسم مداحی و مولودی خوانی همراه بود و در پایان نیز خانم خدایی در قالب اشاره به سنت ها و روش های فراموش دینی به مباحثی از طب اسلامی و سنتی برای بانوان اشاره کرد.

یادآوری می شود، این ویژه برنامه جشن به همت امور فرهنگی خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۲