استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه انتظار واقعی، انتظاری سازنده است، گفت: تمامی انبیا و ائمه معصوم(ع) به عنوان منتظر، انتظاری سازنده داشته و بستر حکومت جهانی امام زمان(عج) را فراهم کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم نادر نژاد، استاد حوزه علمیه خواهران، عصر چهارشنبه در حلقه معرفتی مهدویت در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به ویژگی های منتظران حضرت قائم(عج) گفت: امام علی(ع) افضل و برترین عبادت انسان را انتظار فرج عنوان کرده و می فرمایند« افضل اعمال یک مؤمن انتظار فرج است».

وی با اشاره به اینکه انتظار باید سازنده باشد، افزود: یکی از مهم ترین شاخصه های منتظران واقعی امام زمان(عج) نیز سازندگی  بر محوریت آماده سازی جهانی و فراهم آوردن مقدمات ظهور است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تاکید بر اینکه انتظار سازنده به این معنا است که منتظر واقعی از شرایط زمانه، جامعه و محیط پیرامون خود به خوبی آگاه است و در راستای این آگاهی سعی می کند زمینه بر طرف شدن مشکلات جامعه را فراهم کرده و به احوال مستضعفان زمین رسیدگی کرده و به محرومان و نیازمندان خدمت کند.

خانم نادر نژاد اظهار کرد: منتظر واقعی با گره گشایی از کار مردم سعی می کند که آنها را به معارف اهل بیت(ع) و سیره امام زمان(عج) آشنا کند تا به این ترتیب ظهور در زمره دعاها و آرزوهای نخست مردم قرار گیرد.

وی افزود: یک منتظر واقعی برای تعالی و پیشرفت جامعه و محل زندگی خود در تمامی عرصه ها از عرصه های فرهنگی گرفته تا عرصه های علمی تلاش می کند تا بتواند مسیر برون رفت را از مشکلات را هموار کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه منتظر واقعی از اصلاح خود آغاز کرده و سعی می کند در محیط خانه، خانه خود را به پایگاهی برای امام زمان تبدیل کند، گفت: انسان منتظر سعی می کند که فرزندان خود را براساس سیره اهل بیت(ع) تربیت کند تا آنها به تمسک از اهل بیت(ع) نیز منتظر ظهور باشند.

خانم نادر نژاد با اشاره به اینکه انتظار تنها مختص انسان های عادی نیست، یادآور شد: تمامی انبیای الهی از حضرت آدم(ع) تا حضرت خاتم(ص) منتظر فرج امام زمان(عج) بودند وائمه معصوم(ع) نیز منتظر فرج بوده و با اقدامات و کارهای خود سعی کرده اند بستر فرج امام زمان(عج)ر ا فراهم کنند و باید دقت کرد که هدف از فرج تحقق آرمان غدیر و ولایت ائمه معصوم برای انسان های روزی زمین است به همین جهت ظهور در امتداد و انتهای غدیر قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۲/