با حاکمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی ایران مبانی شریعت، توحید و وحی احیا شد در حالی که در زمان رژیم پهلوی به جای نام مقدس خدا نام آریان مهر بر سر برگ نامه ها و ابتدای سخنرانی ها قرار داشت.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز بین نماز ظهر و عصر در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) با اشاره به این که خداوند متعال در سه بخش از قرآن کریم با ادبیات تندی با پیامبر اکرم(ص) دستورات خود را نازل فرموده است، اظهار داشت: توحید از مواضعی است که خداوند متعال در آیه ۶۵ سوره مبارکه زمر با این ادبیات که« لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ؛ اگر به خدا شرک آوری عملت محو و نابود می‌گردد و سخت از زیانکاران خواهی گردید» به پیامبر اکرم(ص) هشدار داده است.

مفسر قرآن کریم با بیان این که صداقت در دریافت و ابلاغ مبانی وحی از خطوط قرمز خداوند در قرآن کریم است، ابراز داشت: خداوند متعال در خطاب به رسول گرامی اسلام با ادبیاتی تند و دستوری در آیه ۴۴ سوره الحاقه فرموده است« وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ ؛ و اگر (محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) از دروغ به ما برخی سخنان را می‌بست»

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که ابلاغ امامت امام علی(ع) سومین خط قرمز و هشدار جدی خداوند متعال به رسول گرامی اسلام(ص) بوده است، گفت: خداوند متعال در آیه تبلیغ می فرماید «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ»

وی افزود: از این سبک و سیره ابلاغ قرآن کریم معلوم می شود که ولایت امام علی(ع) به اندازه توحید و وحی در نظام اسلامی دارای اهمیت است.

استاد تفسیر قرآن کریم با بیان این که توحید و مبانی وحی ذیل بیرق امامت احیا و ماندگار خواهند ماند، ابراز داشت: با حاکمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی ایران مبانی شریعت، توحید و وحی احیا شد در حالی که در زمان رژیم پهلوی به جای نام مقدس خدا نام آریان مهر بر سر برگ نامه ها و ابتدای سخنرانی ها قرار داشت.

وی ادامه داد: اگر ولایت و امامت نباشد توحید بر مدار شرک استوار خواهد شد بر این مدار مجاهدین خلق در لوگوی خود به نام خدا و به نام خلق را ذکر کرده بودند و این به معنای شرک است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که اگر امامت نباشد آثار نبوت به خرافات تبدیل خواهد شد، گفت: حضرت موسی فقط ۱۰ روز در بین امت خود نبود که زمینه پرستش سامری فراهم شد؛ بر این اساس امامت زمینه مقبولیت نماز نزد خداوند متعال است.

مفسر قرآن کریم با اشاره به آثار نماز، تصریح کرد نماز حقیقی مومن را از فحشاء و منکر باز می دارد؛ بزرگ ترین فحشاء نیز از منظر دین مبین اسلام کشتن مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نسل کشی مسلمانان میانمار و یمن را محکوم کرد و گفت: اگر نماز مسجد الحرام معیار نماز اسلامی بود زمینه حذف این منکرها فراهم می شد.

وی ادامه داد: ولایت اساس نماز است، بر این اساس روز غدیر روز ولایت ۱۲ امام معصوم است.